עמוד:56

. 2 החסידה היא אמצעי לביטוי רגש מסוים . מהו ? . 3 הכותב פתח את שירו בשורה : " עפה חסידה לארץ י שׂ ראל" וחתם את הבית הראשון בשורות : " מעבר להרים שׁ ם בּ ית י שׂ ראל י וֹשׁ בים וּ מצ פּ ים " . מה רצה היוצר להדגיש בפעלים המודגשים בתחילת הבית ובסופו ? . 4 א . בכמה מהבתים בשיר פונים היהודים באתיופיה אל החסידה . מצאו אותם . ב . במה בתים אלו דומים זה לזה , ובמה הם שונים זה מזה ? . 5 מילים וחפצים מסוימים משמשים גם כסמלים . למשל , יונה ועלה של זית מסמלים את השלום , חלה ונרות מסמלים את השבת . מה , לדעתכם , סימלה החסידה ליהודי אתיופיה ? לפי מה החלטתם ? . 6 שיחה בכיתה א . ה פּ נייה אל החסידה בבית הרביעי מציגה שאלה . מהי ? ב . לפי השאלה הזאת , מה לדעתכם חשים היהודים הנמצאים הרחק מארץ ישראל ? . 7 חזרו והתבוננו בגב המדליה "מאתיופיה לירושלים , " ועיינו שוב בשיר שקראתם . האם יש בשיר שורה שיכולה להתאים לגב המדליה במקום המשפט שבחרו היוצרים ? איזו ? הסבירו . . 8 באמהרית ובעברית יש מילים דומות . התאימו בין מילה עברית למילה אמהרית . מ בּ רק א בּ ת גמל א בּ ת ד וֹ ב היכנסו לפעילות המתוקשבת כדי לשמוע את הגיית המילים האלה ומילים דומות אחרות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר