עמוד:48

. 3 שיחה בכיתה מה חשבתם במהלך הקריאה על המלך ועל התנהגותו ? . 4 לפי הסיפור , המלך רצה לדעת כיצד חיים בני עמו . א . מה הייתם מצפים שהמלך ירגיש לאחר שהתארח בבית הסנדלר ? ב . למה , לדעתכם , ניסה המלך לפגוע בסנדלר ? . 5 משפט אחד שאמר הסנדלר למלך מבטא מה הוא חושב על החיים . א . מצאו את המשפט בסיפור . ב . מה דעתכם על דברי הסנדלר ? הסבירו . . 6 א . מי הרוויח , לדעתכם , מן ההיכרות - הסנדלר , המלך , או שניהם ? ב . האם הזהב שקיבל הסנדלר שינה את חייו ? ג . האם לדעתכם המפגש עם הסנדלר השפיע על חיי המלך ? . 7 עבודה בזוגות לסיפורי עם , כמו זה שקראתם , יש מאפיינים בולטים , למשל : לעתים קרובות הפתיחה בסיפור העממי יוצרת אצל הקוראים תחושה של שלווה ורוגע , המנוגדת לתחושת המתח בהמשך הסיפור . בסיפור העממי יש , לעתים קרובות , שלוש דמויות : דמות חיובית ( למשל עני , צדיק או חכם , ( דמות שלילית ( למשל רשע , קמצן או טיפש , ( ודמות שתפקידה לקדם את הסיפור לטובת אחת הדמויות . המס פּ ר שלוש חוזר ומופיע בסיפורי עם - למשל , שלושה אחים , שלוש תכונות , שלושה עונשים . בדרך כלל סיפורי העם מסתיימים בטוב : הבעיות נפתרות , הדמות השלילית נענשת וחיי הדמות החיובית משתנים לטובה . בסיפורים עממיים רבים מתוארת התרחשות פּ לאית , או מופיעה דמות פלאית כמו קוסם או מפלצת . בסיפורי העם יש לדיאלוגים תפקיד חשוב . הדיבור הישיר מאפשר למס פּ ר להתאים את קולו לדמויות השונות ו"לשחק" תפקידים שונים , וכך לרתק את המאזינים . בחרו שלושה מן המאפיינים האלה , בּ דקו אם הם מתאימים לסיפור העם שקראתם והסבירו כיצד . . 8 שיחה בכיתה עד כה פגשתם בפרק מלכים בשלוש יצירות ספרות : מעשייה שנכתבה בדנמרק , שיר שנכתב בישראל וסיפור עם מאפגניסטן . מה משותף , לדעתכם , לשלוש היצירות האלה ? מה מבחין ביניהן ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר