עמוד:42

. 2 שיחה בכיתה האם אהבתם את הסיפור ? מה אהבתם בו ? . 3 היכנסו לפעילות המתוקשבת ושחקו . . 4 קראו את הפסקות האחרונות של הסיפור , מהמילים "כך צעד המלך . " א . שימו לב לדוברים בטקסט ; מי הם ? מה הם אומרים ? ב . תנו את דעתכם על המחשבות העוברות בראשו של המלך הממשיך לצעוד על אף קריאות הקהל . ג . קראו בקול את הפסקות האלה . חשבו על עוצמת הקול ועל ההנגנה בהתאמה לדוברים ולמה שהם אומרים . . 5 כל מי ש"ראה" את בגדי המלך החדשים ( למעט ילד קטן אחד , ( לא אמר את מה שהוא באמת חשב . לפניכם שלושה ביטויים בעברית , הקשורים לסיפור ועוסקים בדיבור , ושלושה הסברים . הביטויים אחד בפה ואחד בלב מ פּ י ע וֹ ללים ויונקים יסדת ע וֹ ז אין פּוֹ צה פה ומצפצף ההסברים אף אחד לא מביע התנגדות חושבים דבר אחד ואומרים דבר אחר מדברי ילדים קטנים אפשר ללמוד דברים חשובים א . התאימו לכל ביטוי את ההסבר המתאים לו . ב . בחרו ביטוי אחד והסבירו איך הוא קשור לסיפור . . 6 שיחה בכיתה בסוף הסיפור מתוארת התהלוכה הגדולה , ובה הציג המלך את בגדיו החדשים . א . מה דעתכם על תגובת המלך לקריאת הילד הקטן ולתגובת הקהל כולו ? ב . מה דעתכם על סוף הסיפור ? אפשר לומר שזהו סוף טוב ? . 7 היכנסו לפעילות המתוקשבת וכתבו סוף אחר לסיפור .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר