עמוד:13

. 3 שיחה בכיתה האם הופתעתם ממה שהתלמידים ראו בביתו של החייט ? מדוע ? . 4 כיצד מתייחס החייט לאלוהים - כמו לאדון ושליט ? כמו לשופט ? כמו לחבר קרוב ? ואולי גם וגם ? בססו את תשובתכם על דברים שהחייט אומר או עושה . . 5 על החייט ובניו נאמר שאכלו ושתו בשמחה רבה , ורבי אלימלך אומר שהתגובה לדברי החייט היתה "רצון וחדווה ושמחה בכל העולמות " . א . האם המילה "שמחה" מתקשרת בדרך כלל ליום הכיפורים ? ב . על מה , לדעתכם , שמחים החייט ומשפחתו ? ג . לפי דבריו של רבי אלימלך , מה שימח את אלוהים ? . 6 "פּ מליה" היא קבוצת אנשים המתלווה לאדם מסוים , בדרך כלל אישיות חשובה . הנה כמה משפטים שהופיעו בעיתונים : " ראש הממשלה וּ פמלית וֹ נחתו בישראל לפנות בוקר" " ראש הממשלה הגיע לכנס עם פּ מליה גדולה" " הנאשם הופיע בבית המשפט עם פּ מליה של עורכי דין ובני משפחה . " א . קראו שוב את ה פּ סקה האחרונה בסיפור . מי לדעתכם נמצא ב" פּ מליה של "? ה' ב . " של מעלה" הוא ביטוי שמתאר את העולם האלוהי , המקביל לעולם האנושי המוכר לנו . מה לדעתכם מתארים הביטויים שלפניכם ? " בית דין של מעלה" " בית מדרש של מעלה" "פּ מליה של מעלה" . 7 שיחה בכיתה התגובות של רבי אלימלך ושל תלמידיו להתנהגותו של החייט מבטאות את מה שחשוב בעיניהם ביחסים שבין אדם ואלוהים . מה חשוב בעיני התלמידים ? מה חשוב בעיני רבי אלימלך ? . 8 א . מה מתואר בציור ? אילו פרטים מבטאים את מקצוע הּ של הדמות ? ב . התבוננו בפניו של החייט . לאן מופנה מבטו ? דמיינו על מה הוא חושב ומה הוא מרגיש . . 9 א . קראו את המשפטים שלפניכם , בחרו אחד מהם , וכתבו כיצד הוא קשור לסיפור : לדברים היוצאים מהלב ונאמרים מתוך כוונה יש ערך גדול . אפשר למצוא דברי אמת וחוכמה לא רק אצל אנשים מלומדים . לא כדאי למהר ולשפוט מישהו , רק משום שאינו מתנהג בדרך המקובלת . ב . בחרו משפט אחד והיכנסו לפעילות המתוקשבת כדי לכתוב על מקרה אמתי או דמיוני שמתקשר אליו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר