עמוד:13

סעיף ב של העבודה הכיתתית מטרת הפעילות בסעיף זה היא להתנסות בחלוקת קלפי הדרקונים שווה בשווה לקבוצת ילדים , כהכנה אינטואיטיבית לפעולת החילוק . כל קבוצה מקבלת 20 קלפים , ומאחר שכמות הילדים בקבוצות שונה , ייתכן שיצליחו לחלק את הקלפים שווה בשווה ( לדוגמה , אם יש 4 או 5 ילדים בקבוצה ) וייתכן שלא יצליחו לעשות זאת ( לדוגמה , אם יש 3 ילדים בקבוצה . ( כאן אין צורך לתעד את הכמויות , אולם אפשר לדון במקרים של הקבוצות השונות . נושא החילוק יילמד בפרק נפרד ( בספר , ( 6 אולם חשוב לחשוף כאן את הילדים להתנסות ראשונית בנושא זה , הקשור למבנה הכפלי . פעילות 5 מהווה המשך לסעיף ב של העבודה הכיתתית , ומומלץ לתת אותה לאחר התנסות ממשית של התלמידים עם חלוקת הקלפים . פעילות יוצא מן הכלל ( עמוד ( 8 מה מ שׁתּ ף לכל ה כּ פ תּוֹ רים שׁבּקּ ב וּ צה ? ה קּ יפ וּ . בפעילות זו אנו לומדים להכיר את התכונות של משפחת הכפתורים . במשפחה זו יש 32 כפתורים הנבדלים אלה מאלה בצבע , בצורה ובמספר החורים . בפעילות הנתונה מופיעה קבוצה של כפתורים ומשמאלה " תעודת זהות” שמופיעות בה כל תכונות הכפתורים . על התלמידים להקיף את כל התכונות המשותפות לכל הכפתורים שבקבוצה . הכפתורים שבקבוצה שונים אלה מאלה בצורתם ובצבעם , אך יש תכונה אחת המשותפת להם – לכולם שני חורים , לכן התכונה שיש להקיף היא . " 2 " פעילויות היכרות מומלצות עם משפחת הכפתורים אפשר למצוא במדריך " חיבור וחיסור עד 10 לכיתה א" בפירוט של פעילות "יוצא מן הכלל" בעמוד 118 ( עמוד 86 במדריך של ספר . ( 1

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר