|
עמוד:8
בקבוצות מקרינים את המסך הפותח של הקטע הראשון בשביל ישראל בשני אתרים : אתר שביליסט , המסלול : "תל דן עד האריה השואג" אתר מפה , המסלול : "מתל - חי ועד מצודת ישע" ( הערה : באתר מפה יש להקליק על גבי המפה את מספר המסלול לשם קבלת מידע . הקלקה על שם המסלול בצד שמאל פתוחה למנויים בלבד ! דוגמה : כדי לקבל מידע על הקטע הראשון "מתל דן לתל חי" יש להקליק במפה על קטע מספר ( . 1 מבררים : איזה מידע אפשר למצוא בכל אחד מן האתרים ? ( באתר שביליסט : מידע על נקודת המוצא של המסלול , נקודת הסיום , אורך המסלול , תחבורה ציבורית שמגיעה למקום , נקודות מים והצטיידות במהלך המסלול , "מלאכי שביל" באזור , וכן קישור לבלוגים על שביל ישראל . באתר מפה : מידע דומה לנ"ל , ובנוסף - תיאור מפורט של המסלול , מפת המסלול , דירוג של גולשים / מטיילים , קישור לאנציקלופדיה , הוראות בטיחות ושמירה על הסביבה ועוד ( . מתבוננים בדף של המסלול באתר שביליסט , ודנים : מהן המטרות של הטקסט ? מה מאפיין את הטקסט ? ( המטרה של הטקסט היא ליידע : הוא מוסר מידע תמציתי , מציג עובדות בשפה עניינית , ללא תיאור של המקומות , וללא הבעה של דעה אישית . לכל סוג מידע יש תת-כותרת וסמליל , כגון : אורך המסלול , תחבורה ציבורית שמאפשרת להגיע אליו , מקורות מים במהלך המסלול , "מלאכי שביל" באזור . יש גם תמונות המדגימות את הכתוב בקטע ( . מתבוננים בדף המקביל באתר מפה . כאן יש שילוב של מידע , תיאור והמלצה . שואלים : מהי המטרה של הטקסט ? איך אנו קובעים ? ( כמה מטרות : ליידע : "אורך המסלול "ק 14 מ" - הטקסט מוסר עובדות ; לתאר : "פרות רובצות באחו , " "נוף נפלא" - שואלים : מה פירוש המילה "רובצות ? " מהן המילים המתארות הנוספות בקטע ;? להמליץ : "דרך קלה ונוחה לכל המשפחה ... כדאי - " ! שואלים : מהן מילות ההמלצה ? מהי הדעה של הכותבים (? מסכמים : בשני האתרים יש מידע רב שעשוי לעניין את המטיילים במסלול , ויכול להיות חשוב עבורם כשהם מתחילים לטייל במסלול . אנו יכולים להיעזר בשני האתרים כדי להכין את דף המידע . תוך כדי קריאה אנו מבחינים במגוון של מטרות ותכנים בטקסטים השונים ושואלים את עצמנו מה יתאים לדף המידע שלנו . מבקשים מהתלמידים בקבוצה לסמן את המידע שירצו לכתוב בדף המידע הקבוצתי . מנהלים דיון ומגיעים להסכמות . מחליטים מה הרצף הנכון של פרטי המידע . מזמינים את התלמידים לתת דוגמה למידע שהם החליטו להציג בדף המידע . דנים : האם הדוגמות אכן מוסרות מידע ? כיצד אנו יודעים ? מזמינים את התלמידים לנסח טקסט קצר הכולל את פרטי המידע שזוהו ואת תיאור המסלול . זוהי הטיוטה הראשונה של דף המידע .
|
|