עמוד:55

20 בטיול הקרוב מתכננים חברי חוג סיור ללכת לאורך מסלול בשמורת טבע , ולעצור לפיקניק ליד המעיין שבלב השמורה . כדי לקבוע את לוח הזמנים של הטיול , ערכו שניים ממתכנני הטיול סיור מקדים בשמורה , והציעו תכנית לטיול כמתואר בגרף . א . הגרף בנוי משלושה קווים ישרים שכל אחד מהם הוא חלק של פונקציה קווית . מצאו את השיפוע של כל אחד מהקווים . ב . מה ניתן ללמוד מהגרף על לוח הזמנים , על המרחקים ועל מהירות ההליכה המתוכננים בקטעים השונים של הדרך ? ג . לחברים אחרים בוועדת התכנון היו השגות על התכנית המוצעת . הנה השינויים שהם ביקשו לערוך בתכנית : איציק : "הזמן שהוקצה לאוכל ולמנוחה אינו מספיק לדעתי . אני מציע לעצור לשעתיים " . בני : "אני מציע שבחלק הראשון של הטיול , עד המעיין , כאשר אנחנו רעננים - נלך בקצב של 6 קמ"ש ; ובחלק השני , כאשר החום בשיאו , נאט ונלך בקצב של 3 קמ " . ש" גדי : "אני חושב שחשוב שהטיול לא יימשך יותר משש שעות , כמו בתכנון המקורי " . 1 הציעו תכניות לטיול אשר ישלבו את הבקשות של שניים מהחברים . 2 האם תוכלו להציע תכנית לטיול אשר תשלב את כל שלוש הבקשות ? 3 לכל אחת מההצעות סרטטו גרף מתאים , ותארו במילים את הזמן , את אורך קטעי המסלול השונים ואת מהירות ההליכה בחלקים השונים של הטיול לפי אותה הצעה . הרחבה 21 אוטובוס יצא מבאר שבע ונסע במהירות קבועה של 60 קמ"ש . בשעה 10 : 00 היה האוטובוס במרחק מ"ק 320 מבאר שבע . האם ייתכן שהאוטובוס יצא מבאר שבע בשעה 7 : 30 בבוקר ? אם כן - הסבירו . אם לא - מצאו את שעת היציאה של האוטובוס מבאר שבע .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר