עמוד:314

29 בחברת מוניות מציעים שתי אפשרויות לתשלום : אפשרות א : מחיר כל נסיעה ח"ש 20 - . אפשרות ב : תשלום למינוי שנתי ח"ש 99 - , וכן ח"ש 17 לכל נסיעה . א . השוו בין שתי האפשרויות לתשלום . האם יש מספר נסיעות שעבורן משלמים תשלום שווה בשתי האפשרויות ? ב . מר אברהם נוסע פעם בחודש . באיזו אפשרות כדאי לו לבחור ? ג . מר שמעון נוסע פעם בשבוע . באיזו אפשרות כדאי לו לבחור ? 30 משפחת ירושלמי ביקשה מרותי לעבוד אצלה בשמרטפות בחופשת הקיץ . היא מציעה לה שתי שיטות לתשלום : שיטה א : בכל יום תשלום קבוע ח"ש 10 - , ועבור כל שעת שמרטפות ח"ש 20 - . שיטה ב : בכל יום תשלום קבוע ח"ש 24 - , ועבור כל שעת שמרטפות ח"ש 18 - . א . כמה כסף תקבל רותי עבור שעתיים שמרטפות בכל אחת מהשיטות ? ב . אם רותי תעבוד בכל יום 3 שעות , באיזו שיטה כדאי לה לבחור ? ג . אם רותי תעבוד בכל יום 8 שעות , באיזו שיטה כדאי לה לבחור ? ד . מהו מספר שעות העבודה ביום שעבורן תקבל רותי תשלום שווה בשתי השיטות ? ה . כתבו משוואה שפתרונה יכול לסייע לענות על השאלה בסעיף ד . פתרו את המשוואה והסבירו מהי משמעות הפתרון בסיפור . ו . עזרו לרותי להחליט באיזו שיטה לבחור בהתאם למספר שעות עבודתה ביום . 31 נתונים ארבעה תיאורים מילוליים וארבעה גרפים . התאימו לכל תיאור מילולי אחד מהגרפים הנתונים . הסבירו . בכל תיאור ציינו אם רוכבי האופניים נפגשו בדרך ( הרוכבים נסעו באותו הכביש . ( א . שני רוכבי אופניים יצאו בו–בזמן מכרמיאל ונסעו במהירויות שונות . ב . שני רוכבי אופניים יצאו זה אחר זה מכרמיאל ונסעו במהירויות שונות . ג . שני רוכבי אופניים יצאו זה אחר זה מכרמיאל ונסעו באותה מהירות . ד . שני רוכבי אופניים יצאו בו–בזמן זה לקראת זה משתי ערים שונות . האחד יצא מכרמיאל , והאחר - מחיפה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר