עמוד:117

בסיום המשחק בודקים את מספר הנקודות שצבר כל משתתף . המנצח – מי שצבר את מספר הנקודות הגדול ביותר . הערות : - אפשר להחליט שהמנצח בכל מהלך יהיה התלמיד שבחיסור הפסים קיבל את המספר הקטן ביותר ( ולא הגדול ביותר . ( - שאלות לדיון : מהו המספר הגדול ביותר שאפשר לקבל ? מהו המספר הקטן ביותר שאפשר לקבל ? ג . משחק : כותבים תרגילי חיבור ותרגילי חיסור בעשרות שלמות ( מורה עם הכיתה כולה או עם קבוצה ) בוחרים מספר בעשרות שלמות בין . 100 - ל 10 כל תלמיד צריך לכתוב על דף שני תרגילים – תרגיל חיבור בעשרות שלמות ותרגיל חיסור בעשרות שלמות – שהמספר הנבחר הוא התוצאה שלהם . אפשר להיעזר בפסי עשר כדי למצוא את התרגילים . דנים בתרגילים שרשמו התלמידים . ד . משחק : להגיע לתוצאות בעשרות שלמות ( קבוצת תלמידים ) אבזרים כרטיסי מספרים של עשרות שלמות מ 0 - עד - 100 כחמש פעמים כל כרטיס דף לכל תלמיד ובו רשום כך : ___ + ___ = 60 ___ + ___ = 90 ___ - ___ = 10 ___ - ___ = 20 מהלך המשחק מערבבים את הכרטיסים ומניחים אותם הפוכים על השולחן . מחליטים מראש כמה מהלכים יימשך המשחק . בכל מהלך כל תלמיד לוקח שמונה כרטיסים ומנסה להשלים בעזרתם תרגילים רבים ככל האפשר ( כלומר , אי - אפשר להשתמש באותו כרטיס פעמיים . ( כל תלמיד מקבל נקודות לפי מספר התרגילים שהצליח לבנות . בתום כל מהלך מחזירים את כל הכרטיסים ומתחילים מחדש . בסיום המשחק מחשבים כמה נקודות צבר כל אחד במשחק כולו . המנצח – מי שצבר את מספר הנקודות הגדול ביותר . הערות : - אפשר להיעזר בפסי עשר לבדיקת התרגילים . - אפשר להפחית את מספר התרגילים בכל דף לתלמיד או לשנות את תוצאות התרגילים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר