עמוד:114

התלמיד מנסה ליצור מאותם כרטיסי ספרות עוד השוואה שבה מספרים אחרים . לדוגמה : מאותם כרטיסים אפשר ליצור את ההשוואה הזו : . 43 > 50 התלמיד מנסה ליצור השוואות רבות ככל האפשר מאותם הכרטיסים ורושם אותן . הערות : - אפשר להסתפק ביצירת השוואה אחת בלבד ( בייחוד תלמידים מתקשים . ( - גם כאן כדאי להיעזר בכמויות כדי לוודא שההשוואות נכונות . - חשוב שהתלמידים יקראו בקול , משמאל לימין , את ההשוואות שהם רשמו . פעילות 11 ) עמוד ) 171 היא פעילות אתגר , שכן יש להתייחס בנפרד לספרת העשרות ולספרת היחידות ולעשות הכללות . מתלמידים מתקדמים אפשר לבקש למצוא אפשרויות שונות ואף את כל התשובות האפשריות . בפעילות 12 ) עמוד ) 172 מסדרים שלושה או ארבעה מספרים לפי הסדר - מהקטן לגדול . הצעה לפעילויות נוספות . 1 כדאי לתרגל את סדר המספרים גם בעזרת כרטיסי המספרים עד : 100 לזמן קבוצה של 10-4 תלמידים , לתת לכל אחד מהם לשלוף כרטיס מספר באקראי ולבקש מהם להסתדר לפי הסדר - מהקטן לגדול - במהירות האפשרית . . 2 אפשר לחלק לכל אחד מהתלמידים מדבקה ( מסוג המדבקות הלבנות שאפשר לקנות בחנויות כלי כתיבה ) ולכתוב על כל מדבקה מספר שונה - מבין המספרים עד . 100 כל תלמיד ידביק על חולצתו את המדבקה שקיבל . המורה תזמין ללוח שלושה תלמידים , והם יסתדרו לפני הכיתה לפי סדר המספרים שעל חולצותיהם . אחר כך בעל המספר הגדול ביותר יזמין ללוח שלושה תלמידים אחרים וחוזר חלילה . פעילויות 14-13 כתב סתרים ) עמוד ) 172 עוסקות בהשוואת מספרים , ואולם תחילה התלמידים צריכים להציב מספרים במקום הצורות לפי מפתח כתב הסתרים . עמודים 175-173 מטרתן של פעילויות 17-15 היא לקשר בין הוספת 1 למספר לבין המספר הבא ( בפעילויות : 16-15 שינוי הניקוד בקליעה לסל והוספת שקל לקופה ) וכן בין הפחתת 1 ממספר לבין המספר הקודם ( בפעילות : 17 הוצאת שקל מקופה . ( חשוב שהתלמידים יבינו שכאשר מחברים 1 למספר – מתקבל המספר הבא ברצף , וכאשר מחסרים 1 ממספר – מתקבל המספר הקודם ברצף . הקשרים האלה אינם מובנים מאליהם לתלמידים וחשוב לדון בהם ולתרגל אותם .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר