עמוד:88

דוגמאות : . 1 תלמיד מרים כרטיס של 14 ילדים וכרטיס של סירה שיש בה 17 מקומות . סיפור מתאים : הסירה תשוט כשיהיו בה 17 ילדים , ולכן מחכים לעוד 3 ילדים . תרגילים שיכולים להתאים : 17 – 3 = 14 17 – 14 = 3 3 + 14 = 17 14 + 3 = 17 . 2 תלמיד מרים כרטיס של 18 ילדים וכרטיס של סירה שיש בה 12 מקומות . סיפור מתאים : בסירה יש 12 מקומות . ל 6 - ילדים אין מקום על הסירה . תרגילים שיכולים להתאים : 18 – 6 = 12 18 – 12 = 6 6 + 12 = 18 12 + 6 = 18 במקום להשתמש בכרטיסיות ניתן להקרין את הכרטיסים על לוח הכיתה . במקרה הזה ניתן להקרין קבוצות ילדים בגדלים נוספים , אך יש לוודא שלא יתקבלו תרגילים עם 'שבירת עשרת . ' בהמשך לפעילות 21 ) עמוד ) 123 אפשר לשאול על תמונת הפתיחה שאלות נוספות . דוגמאות : . 1 באילו שתי קבוצות יש פחות מ 10 - חייזרים ? . 2 באילו שתי קבוצות יחד יש יותר מ 20 - חייזרים ? . 3 באילו שתי קבוצות יחד יש בדיוק 10 חייזרים ? בדיוק 15 חייזרים ? בדיוק 20 חייזרים ? אפשר לבקש מהתלמידים לכתוב במחברת תרגילים המתאימים לשאלה האחרונה . פעילות יוצא מן הכלל ) עמוד - ) 123 במשפחת הפרחים שמופיעה בפעילויות יוצא מן הכלל הפרחים נבדלים זה מזה בשלושה מאפיינים : צבע עלי כותרת ( כחול , צהוב , כתום וורוד , ( צורת עלי כותרת 4 ) סוגים ) וצבע מרכז הפרח ( סגול או אדום . ( בפעילות זו הפרחים שבקבוצה שונים זה מזה , אך יש לכולם מאפיינים משותפים : לכולם עלי כותרת בצבע כחול ומרכז בצבע אדום . נתבונן בפרחים שמחוץ לקבוצה – איזה מהם הכי מתאים לקבוצה ? הפרח המתאים ביותר הוא זה שיש לו הכי הרבה מאפיינים משותפים לקבוצה – זהו הפרח הכחול בעל המרכז האדום . הקיפו את הפרח המתאים ביותר לקבוצה . למעוניינים להעמיק בלמידת נושא זה מומלצת פעילות כיתתית המופיעה במדריך זה , עמודים . 50-49

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר