עמוד:87

פעילות יוצא מן הכלל ) עמוד - ) 119 דבר מסוים יהיה יוצא דופן בקבוצה , כאשר כל שאר הדברים בקבוצה חולקים תכונה משותפת ( או תכונות משותפות ) שהוא אינו שותף לה ( או להן . ( בפעילות זו יש שלוש ילדות שלכל אחת מהן שני גרביים באותו הצבע , וילדה אחת ( בסעיף ג ) ששני הגרביים שלה בצבעים שונים . לפי ההסבר הזה הילדה בסעיף ג יוצאת דופן . תלמידים יכולים למצוא גם פתרונות אחרים . יש לקבל פתרונות אם הם מנומקים היטב . ( לדוגמה , אפשר לטעון שהילדה בסעיף ב יוצאת דופן משום שאצל שלוש האחרות צבע הילקוט שונה מצבע החולצה ואילו אצל ילדה זו שניהם ירוקים . אפשר לטעון שהילדה בסעיף ד יוצאת דופן מכיוון שהיא היחידה שצבע התיק שלה הוא כמו צבע המכנסיים שלה . ( רצוי עד כמה שניתן שהפתרונות לא יהיו תלויי טעם אישי , לכן הנמקה מהסוג – " הילדה בסעיף א יוצאת דופן מכיוון שהיא לובשת צבעים שאינם מתאימים" - טובה פחות . פעילות 19 ) עמוד - ) 121 סעיף ד מסומן כאתגר משום שסדר הפתרון שלו חשוב : אי - אפשר למצוא את המספר המתאים ללבנה השמאלית בשורה התחתונה בלי שמוצאים קודם לכן את המספר המתאים ללבנה השמאלית בשורה השנייה . פעילות מקדימה לפני פעילות 20 ) עמוד ) 122 מומלץ לקיים פעילות נוספת : משתמשים בכרטיסי קבוצות ילדים 10 - מ ) עד , ( 20 הנמצאים במארז האבזרים , ובכרטיסי סירות 12 - מ ) עד , ( 20 הנמצאים בנספח למדריך זה . מניחים ערמה של כרטיסי ילדים הפוכים וערמה של כרטיסי סירות הפוכים . כל תלמיד בתורו מרים כרטיס אחד מכל ערמה , מספר סיפור המתאים לכרטיסים ומתאים לו תרגיל .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר