עמוד:80

כדאי לדון עם הילדים על דרכים נוספות להגיע למספר 2 ( על ידי אותן הפעולות – חיבור וחיסור , או על ידי פעולות שונות , ( למשל : בסעיף ב – 'יוצאים' מהמספר 'ו 14 חוזרים' אליו בשתי דרכים שונות . כאן כדאי לעודד את התלמידים להגיע להכללה שחיבור וחיסור הן פעולות הפוכות - איך קרה שהגענו חזרה ל ? 14 - באילו דרכים נוספות אפשר להגיע חזרה ל ? 14 - מה משותף לכל הדרכים ? מה יקרה אם נחליף את 14 במספר אחר ? בפעילות 5 אפשר להציע לתלמידים מתקדמים להשלים שלם וחלקים בתחום מספרים גבוה מ 20 - ( בסעיף ב . ( בנוסף , יש לקבל גם מצבים שיש בהם ' שבירת עשרת' ( בסעיף א . ( תלמידים מתקשים יכולים להיעזר בדסקיות על פסים . בפעילות 6 ) עמוד ) 103 מופיע ישר מספרים שהכירו התלמידים בפרק הקודם . בכל התרגילים המספר הראשון הוא , 15 ולכן המצנחים של תרגילי החיסור ינחתו משמאל ל , 15 - והמצנחים של תרגילי החיבור ינחתו מימין ל . 15 - עם תלמידים מתקדמים ניתן לדון גם על המיקום היחסי של תוצאות התרגילים על ישר המספרים : ככל שהמספר השני גדול יותר , כך נגיע רחוק יותר מ . 15 - בתרגילי חיסור - משמאל ל , 15 - ובתרגילי חיבור - מימין ל . 15 - בפעילויות 9-8 ) עמוד ) 105 פותרים משוואות . התלמידים יכולים להיעזר בייצוג של השלם בדסקיות על פסים או ב"ציור בקיצור . "

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר