עמוד:50

סיפור רקע כל תלמיד מקבל כרטיס שעליו מופיע פרח . ( אם מספר התלמידים גדול ממספר הפרחים , יהיו זוגות שיעבדו יחד ( . התלמידים ידונו עם המורה בדרכים שונות למיון הפרחים לקבוצות בעלות מאפיינים משותפים . בכל פעם יחליטו על דרך מיון , ותלמידים ייגשו ללוח וידביקו את הפרח שלהם בקבוצה המתאימה . הנה שלוש הצעות למיון הפרחים ( יש עוד אפשרויות : ( מיון – 1 לפי צורת עלי כותרת ( ארבע קבוצות ) מיון - 2 לפי צבע עלי כותרת ( ארבע קבוצות ) מיון - 3 לפי צבע מרכז ( שתי קבוצות . ( פעילות יוצא מן הכלל ) עמוד - ) 51 דבר מסוים יהיה יוצא דופן בקבוצה כאשר כל שאר הדברים בקבוצה חולקים תכונה משותפת ( או תכונות משותפות ) שהוא אינו שותף לה ( או להן . ( בפעילות זו יש שלוש מנות גלידה שבכל אחת מהן שני כדורי גלידה באותו הצבע ומנת גלידה אחת שבה שני כדורים בצבעים שונים . לפי נימוק זה מנת הגלידה בסעיף ב יוצאת דופן . תלמידים יכולים למצוא גם פתרונות אחרים . יש לקבל פתרונות אם הם מנומקים היטב . עמוד 52 פעילות 27 עוסקת במבנה המספרים באופן שונה במקצת ממה שנעשה עד כה . בקופסה מלאה יש 20 כדורי טניס . הכדורים מסודרים ברצף . כל 5 כדורים מסומנים בקו . לפני שהתלמידים פותרים את הפעילות כדאי לשאול : - כמה כדורים יש עד לקו האדום ? ( 5 ) התכלת ? ( 10 ) הסגול ? ( 15 ) - בלי למנות - באילו סעיפים יש יותר מ 10 - כדורים ? ( ב , ג , ד , ו ) - באילו סעיפים יש יותר מ 15 - כדורים ? ( ג , ד ;( איך יודעים בלי למנות ? ( הכדורים " מגיעים" עד מעל הקו הסגול ( . עודדו את התלמידים לענות בלי למנות את כל הכדורים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר