עמוד:47

פעילות מושית הבלשית ) עמוד - ) 47 פעילויות מסוג זה הופיעו כבר בפרקים הקודמים . מומלץ לבקש מהתלמידים לסמן את הדגם החוזר . ( אורכו של הדגם הוא : 5 ירוק , צהוב , צהוב , כחול , כחול ( . עמודים 49-48 בפעילות 21 מוצאים שלם או חלק חסר . יהיו תלמידים שבשלב הזה ידעו להשלים בעל - פה . אחרים ידעו להתאים תרגיל ( חיבור – למציאת השלם , חיסור – למציאת חלק . ( לשאר התלמידים רצוי להציע להשתמש בדסקיות על פסים . אם נתון השלם ( סעיפים ב , ג , ד ) – מייצגים אותו בדסקיות , מזהים את החלק הנתון ומשנים את צבעו . בודקים מהו החלק שנשאר בצבע המקורי . אם נתונים שני החלקים ( סעיף א ) – מייצגים כל חלק בצבע אחר , מצרפים את החלקים ורואים איזה מספר מתקבל משניהם יחד . בסעיף א יהיו תלמידים שיכתבו 3 במקום המספר החסר ( בין השאר בגלל השלישייה המוכרת : . ( 10 , 3 , 7 כדאי לבקש מהתלמידים להציג בדסקיות על פסים את התבנית שהשלימו ולבדוק – מהו השלם ? מהם החלקים ? את סעיף ה אפשר להשלים בדרכים שונות . פעילות 22 כתב סתרים - אפשר להציע לתלמידים להמציא בעצמם תרגילים נוספים מסוג זה על פי המפתח הנתון בפעילות . בפעילות 23 מזהים חלקים ושלם בציורים . בכל סעיף ההפרדה לשני חלקים באה לידי ביטוי באופן שונה : בסעיף א ההפרדה היא לפי צבע ( כמו בדסקיות : ( מלבנים אדומים ומלבנים כחולים . בסעיף ב ההפרדה היא לפי צורה : משולשים ועיגולים . בסעיף ג השלם ( הריבועים ) מחולק לשתי קבוצות נפרדות לפי המקום : צד ימין וצד שמאל .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר