עמוד:38

פעילויות פתיחה . 1 יוצרים כמויות בדסקיות על פסים ( מורה עם הכיתה כולה ) אבזרים לכל תלמיד : דף פסים ודסקיות ממארז האבזרים שואלים : האם נוכל לייצג את 13 בפס אחד ? מדוע ? ( בפס אחד יש מקום ל 10 - דסקיות . 13 גדול מ 10 - ולכן נצטרך פס נוסף ( . מבקשים מהתלמידים לייצג את המספר 13 בדסקיות על פסים . דנים על כל אפשרות : איך אפשר לדעת שיש כאן 13 בלי למנות ? הנה תשובות אפשריות : כל בנייה הכוללת 13 דסקיות היא נכונה , וכל הסבר המציע " דרך קיצור" במקום מנייה מ 1 - הוא טוב ונכון . קובעים עם התלמידים מוסכמה : בבניית מספרים גדולים מ 10 - קודם נמלא פס אחד , ולפי הצורך נמשיך בפס האחר ( כמו בדוגמאות א ו . ( ב - מבקשים מהתלמידים לייצג את המספרים 20 - ו 18 , 15 על פי המוסכמה החדשה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר