עמוד:32

סעיפים ה-ח מאתגרים יותר ומזמנים פתרונות מעניינים יותר . הנה דרכים שונות להראות בסעיף ה שהמספר 16 הוא זוגי : על פי חלוקה לשתי קבוצות שוות על פי חלוקה לזוגות בסעיפים ז ו - ח הצורות מסודרות בכוונה באופן שעלול לבלבל , ובמטרה להסב את תשומת לבם של התלמידים למקרים מיוחדים אלה . בסעיף ז תלמידים עלולים לחשוב שהמספר 15 הוא זוגי , כי המלבנים מסודרים בשורות שוות . כדאי להזכיר לתלמידים הטועים שצריך לסדר את המלבנים בשתי קבוצות שוות ולא שלוש , ולבקש שיקיפו כל קבוצה . בסעיף ח תלמידים עלולים לחשוב שהמספר 18 הוא אי - זוגי , משום ששורה אחת ארוכה מהאחרת ( בדומה לסעיף ב , שם המספר באמת אי - זוגי . ( כדאי לשאול את התלמידים האלה : כמה משושים נשארו ללא בן זוג ? האם אפשר לסדר אותם בזוגות ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר