עמוד:30

. 6 מבקשים מכל אחד מהתלמידים לסמן על נחש המספרים המחיק את כל המספרים הזוגיים או את כל המספרים האי - זוגיים לפי הטבלה . דנים : מה אפשר לומר על הסידור של המספרים הזוגיים והאי - זוגיים ברצף המספרים ? שאלת אתגר : האם 23 הוא מספר זוגי או אי - זוגי ? והמספר ? 30 הסבירו . . 2 יישומים דיון : מציגים לפני התלמידים בעיות הקשורות למצבים מוכרים מהחיים שיש בהם סידור בזוגות או סידור בשתי קבוצות השוות בגודלן . דוגמאות : 13 - ילדים עלו לאוטובוס ריק והתיישבו על הספסלים בזוגות . האם היה ילד שישב בלי בן זוג ? - בתחילת שיעור התעמלות חלצו כל המשתתפים את הנעליים והניחו בסלסילה . מה יכול להיות מספר הנעליים בסלסילה ? - ערן פרס 14 פרוסות מהלחם . האם יוכל להכין מכולן כריכים ? - אמנון ותמר קנו כמות שווה של בלונים לכל אחד מהם . האם יכול להיות שיש להם יחד 17 בלונים ? מדוע ? מה יכול להיות מספר הבלונים שיש להם יחד ? הציעו אפשרויות שונות . עבודה במחברת מספרים : באחד המפגשים בחוג ספורט התחלקו הילדים לשתי קבוצות שוות כדי לשחק מחניים . מה יכול להיות מספר הילדים בחוג ? כתבו במחברת אפשרויות שונות . שבוע לאחר מכן אחד הילדים היה חולה ולא הגיע למפגש . האם יוכלו הילדים להתחלק לשתי קבוצות שוות ? בדקו לגבי כל אחת מהאפשרויות שכתבתם . את פעילויות 4-3 שלהלן כדאי לשלב במהלך העבודה בפעילויות 5-2 שבספר . . 3 סדרות המספרים ( מורה עם הכיתה כולה ) מציגים על הלוח שורת מספרים ריקה . ( אפשר להשתמש במעבדת נחש המספרים באופק או לצייר שורה של 21 משבצות ( . מגלים רק את המספר . 0 דיון : 0 הוא מספר זוגי . אילו היינו ממשיכים את המספרים ברצף , היכן היו מופיעים עוד מספרים זוגיים ? מזמינים תלמידים לסמן ( לצבוע או להקיף ) את המשבצות שבהן צריכים להיות מספרים זוגיים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר