עמוד:24

לאחר שמשווים בין הכמויות , כדאי להתאים ביטוי מתמטי לכל השוואה . למשל , להשוואה בין התפוחים לנרות מתאימים הביטויים 6 > 7 או . 7 < 6 את הביטויים אפשר לכתוב במחברת . התבוננו בציור שבעמוד : 4 מה יש יותר - בננות או תותים ? נרות או תפוחים ? בלונים כחולים או בלונים אדומים ? עמוד 20 בפעילות 2 מוצאים מספר קטן ממספר נתון , גדול ממנו או שווה לו לפי סימן ההשוואה . יהיו תלמידים שישלימו מספר מתאים ולפיו יציירו עיגולים ; אחרים קודם יציירו עיגולים ולאחר מכן ישלימו מספר על פי הציור . יש לאפשר את שתי הדרכים . כאשר תלמידים טועים , חשוב לבדוק אם הטעות נובעת מהשוואה לא נכונה בין המספרים או מהבנה לא נכונה של הסימן . לדוגמה , נניח שתלמיד טעה ופתר כך את סעיף א : האם התלמיד חושב שהמספר 6 גדול מהמספר 12 או שהוא לא הבין שעליו להשלים מספר גדול מ ? 12 - ברוב המקרים האפשרות השנייה היא ההסבר הנכון לטעות . כדאי לכוון את התלמיד למצוא בעצמו את הטעות בעזרת שאלות : כמה עיגולים ציירת ? איפה יש יותר עיגולים ? איזה מספר גדול יותר 12 - או ? 6 בקשו ממנו לקרוא בקול רם את הביטוי שהתקבל ולבדוק - האם הוא נכון ? סעיף ב עלול לעורר קושי .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר