עמוד:22

תלמידים מתקשים יכולים להיעזר בפקקים וליצור ערמות שבהן פחות מ 16 - פקקים או יותר מ 16 - ואז להתאים מספר . אפשר להדריך אותם להתחיל מערמה של 16 ולחשוב כיצד אפשר לשנות אותה ( להוסיף לה או לגרוע ממנה . ( . 2 משחקים בכרטיסים ( קבוצות או זוגות של תלמידים ) אבזרים : כרטיסי המספרים 20-0 לכל משתתף ( ממארז האבזרים לתלמיד ) משחק : 1 מלחמה ( כמו משחק מלחמה קלאסי בקלפים רגילים ) כל תלמיד מערבב את הכרטיסים שלו ועורם לערמה . בכל מהלך כל משתתף מגלה את הכרטיס העליון בערמה שלו ומניח אותו לפניה . התלמיד שבכרטיס שלו מופיע המספר הגדול ביותר - לוקח את כל הכרטיסים הגלויים ומניח אותם בערמה נפרדת . " מלחמה : " אם לשני משתתפים יש המספר הגדול ביותר , כל אחד מהם מניח על הכרטיס הגלוי שלו כרטיס אחד הפוך ועליו כרטיס גלוי . משווים בין שני הכרטיסים הגלויים , והמשתתף שהמספר שלו גדול יותר לוקח את כל הכרטיסים שהוצאו מתחילת המהלך . כאשר לא נשארים כרטיסים בערמה , הופכים את ערמת הכרטיסים שנלקחו וממשיכים לשחק . המנצח הוא התלמיד שיש ברשותו הכי הרבה כרטיסים כאשר מחליטים לעצור את המשחק . משחק : 2 מי בינינו ? כל תלמיד מערבב את הכרטיסים שלו , עורם לערמה , מגלה את שני המספרים העליונים בערמה ומניח אותם על השולחן לפי הסדר הנכון , כשיש רווח ביניהם . כל תלמיד בתורו מרים כרטיס נוסף מהערמה . אם המספר שמופיע עליו נמצא בין שני המספרים שהונחו בהתחלה , הוא מניח את הכרטיס ביניהם . אם לא , הוא שם את הכרטיס בצד . ממשיכים עד שאחד המשתתפים מוצא את כל המספרים הנמצאים בין שני המספרים שהיו בהתחלה . התלמיד הזה הוא המנצח . רצוי לעבור בין התלמידים המשחקים ולשאול – איזה מספר עוד חסר לך כדי לנצח ? כמה מספרים בסך הכול יש בין שני המספרים שהגרלת ? משחק 5 : 3 מי יודע אבזרים : נחש המספרים המחיק ( ממארז האבזרים לתלמיד ) המורה בוחר / ת מספר בתחום . 20-0 התלמידים שואלים שאלות שתשובתן 'כן' או 'לא' כדי לגלות את המספר הנבחר . המטרה היא לגלות את המספר הנבחר ב 5 - שאלות . לאחר כל שאלה התלמידים צובעים על הנחש את המספרים שאינם מתאימים , עד שנשאר מספר לא צבוע אחד . זה המספר הנבחר .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר