|
עמוד:8
א . מספרים וכמויות ) עמודים ) 10-5 ביחידה זו התלמידים עוסקים במנייה ובהתאמה בין מספר לבין הכמות שהוא מייצג . כמויות בעשרת השנייה קשות יותר למנייה מאחר שהעצמים רבים יותר , והתלמידים עלולים בקלות לשכוח למנות עצם או למנות אותו פעמיים . לכן הסדר והארגון חשובים במיוחד . המספרים בעשרת השנייה כוללים שתי ספרות , ונוצר קושי חדש הנובע מהצורך להקפיד על הסדר של הספרות ( למשל , לא להתבלבל בין 14 לבין . ( 41 פעילות פתיחה ( מורה עם הכיתה כולה . התלמידים מחולקים לזוגות ( . אבזרים לפעילות כמות גדולה של מדבקות עגולות וצבעוניות - כל מדבקה בנפרד כרטיסי המספרים - 20-9 שניים מכל מספר ( ממארז האבזרים לתלמיד ) דפים חלקים ( אחד לכל זוג ) טבלת מה ? כמה ? ( אחת לכל זוג . דף טבלאות לצילום ולגזירה מצורף בסוף המדריך ) מהלך הפעילות מניחים על שולחן המורה את כרטיסי המספרים מעורבבים והפוכים וכן את המדבקות ואת הדפים החלקים . כל זוג בתורו ניגש לשולחן המורה , הופך כרטיס ומציג לכיתה . בוחרים תלמיד מהכיתה שיקריא את המספר שעל הכרטיס . בני הזוג לוקחים כמות של מדבקות המתאימה למספר ודף חלק וחוזרים למקומם . בני הזוג רושמים על הדף את המספר הכתוב על הכרטיס שלהם ומדביקים את המדבקות . הם יכולים " לעצב" את הדף כרצונם ( מקום כתיבת המספר וסדר הדבקת המדבקות אינם קבועים ) ולחתום את שמותיהם .
|
|