עמוד:54

את התשובות לשאלות 2 , 1 ניתן לסכם באמצעות הטבלה הבאה - הצלחות מול קשיים . ליד כל הצלחה או כישלון תסומן אחריות הברון . על שאלה 3 ניתן לענות באמצעות ניהול ויכוח בין קבוצות : קבוצה אחת תטען שהברון פעל כפילנטרופ והשנייה תטען שפעל כבעל חזון לאומי . ערך העבודה באידאולוגיה של העלייה השנייה ניתוח התעודה של א " ד גורדון על העבודה ( עמ ' 108 בספר ) תשמש בסיס להבהרת ערך העבודה . התלמידים יבחינו בין המטרות השונות שגורדון מציג : . א שינוי פנימי של האדם באמצעות עבודת האדמה " ) החיים האמיתיים , " " החיים השלמים . (" הניתוק מן הטבע משמעותו ניתוק של האדם מעצמו . זוהי המשמעות המוסרית והמנטאלית של המונח " גלות . " ב . שינוי אופיים של היהודים והפיכתם לעם על ידי עבודה עצמית . "שלילת הגלות " מול " תחייה לאומית . " ג . השגת לגיטימציה לבעלות על הארץ באמצעות עבודת האדמה והפרחת השממה . ד . יש אצל גורדון זהות בין תחיית האדם , תחיית העם ותחיית הארץ .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר