עמוד:22

המאבק הלאומי לעצמאות ביוון התלמידים ילקטו מידע מן הפרק . . 1 בכיתה ייערך דיון בשאלה : כיצד אפשר להסביר את התופעה של התגייסות בני לאומים שונים למען עצמאותו הלאומית של עם אחר ? האם המקרה ביוון הוא מקרה מיוחד ? מדוע ? . 2 התלמידים יחברו ( בזוגות או בקבוצות ) מנשר הקורא לעצמאות יוון . המנשר יעומת עם הכרזת העצמאות של לוחמי החירות ביוון . . 3 התלמידים ינתחו את הכרזת העצמאות של לוחמי החירות ביוון - האם ההכרזה מבטאת לאומיות אתנית או לאומיות אזרחית ? המאבק הלאומי של העם הפולני גובר התלמידים יקראו את הסעיף וידונו בשאלות הבאות : . 1 אילו נקודות דמיון מעלה טלמון בין הלאומיות הפולנית לבין הלאומיות היהודית ? נקודות הדמיון : - לאומיות אתנית . - לאומיות המבוססת על חזון ועל געגועים לעבר רחוק . - לאומיות של עם מדוכא ומושפל . - לאומיות שאינה מבוססת על טריטוריה אלא על תרבות משותפת ודת משותפת . - לאומיות בעלת יסוד משיחי-דתי .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר