עמוד:83

קבוצה ג - יהודים שהתרוששו ( עמ' ( 170-169 הקבוצה העוסקת בסעיף זה תבחן : - את נטל המסים שהוטל על היהודים על ידי הרומאים , - את צמצום שטחי העיבוד החקלאי , - את התרומות לכוהנים הגדולים שהפכו לנטל כלכלי כבד , התוצאה : גידול הפער הכלכלי בין איכרים לבין יהודים אמידים ששיתפו פעולה עם הרומאים וקיבלו פטור מתשלום מסים , ביניהם כוהנים גדולים . התגברות הפיצול בעם בין "שוחרי המרד" לבין "אוהבי השלום" ( מתנגדי המרד ) ( עמ' ( 175-171 קבוצה ד - עמדות "שוחרי המרד" הקבוצה תנמק את עמדותיהם של "שוחרי המרד" ובעיקר את אמונתם הדתית של הסיקריים ( עמ' , 171-170 מסמך 2 בעמ' ( 171 לפיה הם מתנגדים לקבלת שלטון של בני אדם עליהם ואינם מוכנים להיכנע לשלטון הקיסר הרומי בארץ ישראל , ותעסוק בדרכי פעולתם . כן , תדון הקבוצה בגידול מספר היהודים שהצטרפו לתמיכה במרד ככל שהמצב בארץ החריף . קבוצה ה - עמדות "אוהבי השלום" ( מתנגדי המרד ) הקבוצה תנמק את עמדותיהם של "אוהבי השלום" נגד המרד ברומאים ותסביר את חוסר הסיכויים לנצח במרד . התלמידים ייעזרו בעמ' , 172-171 ובעיקר בנאום אגריפס השני , מסמך 3 בעמ' . 172 אם מסמך 3 נבחר לפעילות הפותחת ( ראה סעיף ד בפעילות המקדימה , ( יש להתחשב בכך בעת קביעת הרכב הקבוצה . חשוב גם להתייחס לקושי בהבנת המסמך ( ראו שם , הערה לסעיף ד . ( פעילות סיכום א . נציג מכל אחת 5-מ הקבוצות יספר לכיתה על הנושא שבו עסקה קבוצתו , ויתאר כיצד הביא הנושא להידרדרות היחסים עם רומא . ב . התלמידים יכתבו את עמדותיהם בסוגיה : באיזו משתי הגישות אתם תומכים - "שוחרי המרד" או " אוהבי השלום ? " וינמקו את עמדתם . ג . במליאת הכיתה - עם סיום ההצגה של נציגי הקבוצות , ייערך ויכוח ויתבצע משחק תפקידים בין מצדדי המרד ברומאים לבין המתנגדים לו על פי מה שנלמד בקבוצות . התלמידים יעריכו את הסיכויים לעומת הסיכונים בעמדות של "שוחרי המרד" ו"אוהבי השלום . " פעילות רשות התלמידים יכינו לוח קיר בכיתה , ובו כל קבוצה תבטא את עמדותיה באופן מילולי וחזותי .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר