עמוד:42

ב . פעילות בקבוצות ומשחק תפקידים . 1 הדמויות : 1 סוחר אמיד - סוחר באבני חן , עובר ברחבי האימפריה לרגל עבודתו , מכיר את תרבויותיה , דובר יוונית כהלכה , מעוניין שתושביה היהודים של המדינה יהיו משכילים וחשופים יותר לתרבות ההלניסטית . כך יוכלו התושבים להשתלב ברחבי האימפריה ההלניסטית , לסחור עם תושביה וליהנות מהשגשוג הכלכלי . 2 כוהן באחת מערי יהודה - חרד מאוד ליהדותו ולקיום מצוות קלות כחמורות ; מודאג מפני חשיפה לתרבות ההלניסטית ומפני התבוללות ; מטיף להתרחק מהתרבות ההלניסטית . 3 כוהן ממשפחת הכהונה הגדולה - תומך בהקמת הגימנסיון ; מעוניין בצעירים משכילים החשופים לתרבות ההלניסטית ; מאמין שהסתגרות תרבותית גורמת לקיפאון ולחוסר התפתחות תרבותית . 4 איכר יהודי באחד מכפרי הגליל - אדוק מאוד לדתו ; מעוניין למנוע את חדירתה של תרבות יוון ליהודה ומאמין בשמירה קפדנית על כל חוקי התורה ; אינו מוכן אפילו לשמוע את השפה היוונית . בטוח שפריצת ה"גדר" המפרידה בין היהדות להלניזם - סופה להתפשט ולהביא להתבוללות ואף להיעלמות היהדות . 5 חכם יהודי באחד מכפרי הגליל - חרד שפריצת ה"גדר" המבדילה בין יהדות לאלילות , סופה להאיץ את תהליך ההתבוללות ולפגוע ביהדות ; מתנגד חריף להקמת הגימנסיון בירושלים ; מרבה ללמד צעירים תורה ; נושא דרשה נגד התרבות ההלניסטית .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר