עמוד:37

סדנת ההיסטוריון : היוונים וסיפורי האלים בסדנה קטעים מסיפורי המיתולוגיה של היוונים , המתמקדים בשני נושאים : קטעים המספרים על כמה אלים יווניים , וקטעים מהאיליאדה והאודיסאה להומרוס . באמצעות סיפורי המיתולוגיה התלמידים מתוודעים לאמונות של היוונים הקדמונים ולתפיסת העולם שלהם . האלים היווניים היו אלים "אנושיים , " בעלי יצרים , בעלי רצונות ובעלי התנהגויות אנושיות - הם חטאו , נענשו , סבלו ושמחו כמו בני אדם . תופעה זו יצרה גם גישה של סבלנות , שכן בעולם שבו גם האלים חוטאים , החטא מקבל מימד אחר והוא נתפס כדבר שאפשר להבין אותו ולסלוח עליו . סדנה זו היא הראשונה שבה התלמידים נתקלים בלימוד היסטוריה , ולכן חשוב לקרוא עימם כמה מסמכים ולהתנסות בניתוחם , בעזרת הפעילויות הנלוות אליהם . המשימה העיקרית בסדנה : עיצוב עטיפה לספר בנושא המיתולוגיה היוונית וקביעת שם לספר . יש לברר מהו תפקיד העטיפה של הספר , מה חשיבותה כמשמשת חלון ראוה המזמין את הקורא להיכנס פנימה , מהו המסר שהיא מוסרת לגבי התכנים , מה הופך עטיפה למעניינת ומושכת , איך נותנים שם לספר , מה חשיבות השם וכו . ' חשוב לבקש מהתלמידים שתוך כדי ביצוע המשימה יכתבו את שיקולי הדעת שהנחו אותם בבחירת הפריטים המופיעים על גבי העטיפה ובבחירת שם הספר . כדאי לחשוב על … . 1 אפשר להוסיף פעילויות לסדנה מתוך המסמכים המילוליים והחזותיים , ואף להציע משימה מרכזית שונה . . 2 בהכנת המשימה אפשר גם להוסיף תמונות מתוך ספרים שונים ואתרי אינטרנט . . 3 בעמ' 47 מופיע מסמך כתוב ותמונות על זאוס . המקורות השונים ממחישים , מוסיפים מידע , משלימים , ושמים דגשים שונים על דמותו . התלמידים יכולים לכתוב את המידע שנוסף להם על זאוס בכל מקור , ולהסביר את הדגשים של כל יוצר לגביו . כך אפשר לעשות גם לגבי יתר המסמכים בסעיף . מתרבויות שונות . המערך התרבותי שמתהווה בתהליך זה הוא מורכב , הטרוגני ודינמי . תהליכי שאילה כאלה הם מרכיב מרכזי בהשתנותן של תרבויות . הבנת תפיסה זו של משמעות התרבות כורכת עמה אימוץ גישה של סובלנות ופתיחות לשונות של תרבויות , דרכי חיים ואמונות של האחר . משתמעת ממנה גם הכרת נקודת מבט חדשות והבנת נקודות מבט נוספות לארועים ולהתרחשויות " . על פי מאמרו של דר' אלגזי , 'ג מדריך למורה " מסע אל העבר - מימי הביניים ועד העת החדשה" לכיתה ז , עמ' 10-7

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר