עמוד:173

חילקנו את היחידה לשניים ( פס' יח-לד : ( א . עבודה טקסטואלית להבנת נימוקי יהודה . ב . עליית מדרגה – דיון בכיתה על אופיו של יהודה ועל קבלת אחריות . . 5 כדאי להתעכב על הטכניקה של השכנוע . אפשר לשאול את התלמידים מראש : באילו דרכים יכול יהודה לשכנע את שליט מצרים לא לקחת את הנער כעבד ? שימו לב : יהודה כלל איננו נוגע בשאלת האמת , אם בנימין גנב את הגביע או לא . באופן מפתיע יהודה נוהג בכנות ופונה אל לבו של שליט מצרים . פנייה זו , כך נראה בהמשך , תביא את יוסף לידי בכי והתוודות בפני אחיו . ב . תשובות אפשריות : יהודה הוא המנהיג הטבעי של הקבוצה , הוא זה ששיחק תפקיד מרכזי בסיפור הבור , יהודה ערב לבנימין כלפי יעקב .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר