עמוד:139

. 2 א . תחילת הסיפור מסרטטת בבהירות את המשולש יעקב-יוסף-האחים . האחים מתוארים כ"גוש , " כיחידה אחת , עד לרגעי ההתרחשות ליד הבור , שבהם נבדלים ראובן ויהודה בניסיונם להנהיג את האחרים . ב . על פי המסופר בספר שמואל ב , בגד פסים הוא בגד של מלכים או בני מלכים . תמר בת דוד לבשה כתונת פסים : " ועליה כתנת פסים כי כן תלבשן בנות המלך " ... ( יג , יח . ( . 3 זוהי הזדמנות לדמיין את ארון הבגדים של תקופת המקרא – איך נראה לבושם הרגיל של פשוטי העם , ומנגד איך נראה לבושם של בני המעלה . קיימים ממצאים ארכאולוגיים היכולים לעזור להבין כיצד נראתה כתונת פסים . בחרנו לא להביא אותם ולתת דרור לדמיון הילדים . מורים המעוניינים להרחיב את ידיעותיהם בנושא , מוזמנים להיכנס לקישורים . . 4 הזדמנות לחזור לצמדים קין והבל , יעקב ועשיו , ישמעאל ויצחק . גם שם שררו יחסי קנאה , וגם שם במובן מסוים היו אלו ההורים שיצרו את הקושי . אפשר להעלות את השאלה , למה מספרים לנו על משפחות לא מושלמות , למה מספרים לנו על מערכות יחסים שאינן מייצגות חיים של "אושר ועושר . "

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר