עמוד:120

. 2 מומלץ להקריא את הפסוקים היפים המתארים את הפגישה של יעקב ורחל . לפני הקראת הפסוקים כדאי להציג לילדים את המילים שיפגשו ביחידה : ויגל , וישק , ויישק , ויבך . תנו את הדעת להבדל בין וישק ( פס' י ) – השקה , לבין וישק ( פס' יא ) – נשק . ההבדל בניקוד קטן , ההבדל במשמעות גדול . ברמה הספרותית – הדמיון יפה ... . 4 ברמה הספרותית – כדאי לתת את הדעת על אפיון הדמויות והצגתן : איך התורה מתארת את רחל ? איך התורה מתארת את לאה ? התייחסו לתואר הכפול שקיבלה רחל לעומת התואר העמום שקיבלה לאה . התיאור אינו מקרי . זהו תיאור מגמתי , ההולם את ההתרגשות של יעקב בתחילת הפרק . ברמה הערכית – לשאלת שקר החן והבל היופי : מדוע יעקב מעדיף את רחל ? מה דעתכם על כך ? כדאי להתייחס למורכבות , שגם הפסוקים מכוונים את הקורא אליה , לכך שלאה היא הבכורה , ואילו רחל היא המועדפת . אין זה עניין נקודתי המופיע רק כאן . זהו מוטיב השזור בסיפורי התורה , וכדאי לעודד תלמידים להבחין בו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר