עמוד:61

. 5 א . למעשה , הפתרונות המוצעים כאן מבוססים על עקרונות הגישור . גישור הוא שיטה ליישוב סכסוכים לא בדרך של שיפוט והכרעה – צודק / טועה , ( win / lose ) וגם לא בדרך של פשרה – שבה כל אחד מוותר קצת – ( lose / lose ) אלא בדרך המנסה להביא את שני הצדדים לרווח . בבתי ספר שונים קיימת תכנית גישור , שבה תלמידי כיתות ה-ו עוברים קורס גישור ופועלים כמגשרים . ב . אפשר לבדוק יחד עם הילדים , מה היתרונות בהצעה של אברהם , ולבחון אם יש לה חסרונות – ומה הם . . 6 מומלץ לתת כמה דוגמאות מעשיות ולפתור אותן בסגנון של אברהם : שתי כיתות רבות על מגרש הכדורגל , אח ואחות רבים על השימוש במחשב או על צפייה בערוץ מסוים בטלוויזיה , שתי חברות רוצות לשאול את אותו ספר ספרייה . איך אפשר לפתור כל אחד מהסכסוכים בסגנון של אברהם ? פעילות אופק לבראשית יג עוסקת בפתרון סכסוכים בחיי התלמידים , ומומלץ להפנות אותם אליה כפעילות לסיכום הפרק .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר