עמוד:30

פרק ג את האיסור על האכילה מעץ הדעת הבאנו רק בפרק זה , ולא בפרק הקודם . מכיוון שזו תחילת הלימוד , ומבנה הפרק מורכב מעט , החלטנו להתמקד בהיבטים ספרותיים : בשלב א – הבנת העלילה , בשלב ב – הבנת מאפייני הדמויות : האדם , האישה והנחש . לסיום , כשלב נוסף , אנו מציעים " לטעום" מההסברים האטיולוגיים שבפרק . סיפור אטיולוגי הוא סיפור המסביר תופעה . בסיפור זה , כאחד מסיפורי היסוד , נמצאים הסברים לתופעות רבות : יחסי אדם-נחש , סופיות החיים , יחסי גברים-נשים , העבודה כמנת חלקו של כל אדם ועוד . הפרק נחלק לארבע יחידות : א . האיסור לאכול מהעץ והאכילה ממנו , לפני שמתחילים את פרק ג . ב . הדיאלוג בין האישה לנחש והאכילה מפרי העץ . ג . העונשים . ד . הגירוש מגן עדן . . 1 התרגיל מאפשר פרשנות של התלמידים לשמות העצים , בלי צורך בפרשנות קיימת וכתובה . התלמידים מוזמנים לפרש את מראה העצים ואת משמעותם . שמו המלא של העץ הוא " עץ הדעת טוב ורע . " פרשנים רבים עסקו בשאלה מהי הדעת או הידיעה של טוב ורע . נראה כי המילה " דעת" בצירוף " עץ הדעת" אינה מתייחסת לידיעה באופן כללי – אלא להבחנה בין טוב לרע . פירוש אחר : ידיעת הטוב והרע היא החכמה . החכמה היא תכונה אלוהית כמו אלמוות . ועוד פירוש : " הדעת טוב ורע" היא היכולת להבחין ולבחור . וגם : המילה " דעת" מתייחסת להתבגרות ולהתנסות מינית , ראו עולם התנ"ך , ספר בראשית , פרק ב : עץ הדעת .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר