עמוד:23

פרק ב סיפור גן עדן נפרס על פני פרקים ב-ג . בתכנון ההוראה כדאי לתת על כך את הדעת , גם מבחינת תכנון הזמן וגם מבחינת הידוק הנרטיבים להוראה . זה סיפור מופלא , גדוש ברעיונות ופירושים . מתוך המגוון בחרנו להתמקד בעניין האדם : הדרך שבה נברא והפתרון לבעיית בדידותו – בריאת האישה . יש להסב את תשומת לב התלמידים לשני סיפורי הבריאה השונים המופיעים זה אחר זה . הרחבה למורים בשאלה מדוע יש שני סיפורי בריאה – באתר מקראנט . כהכנה לקריאת הפרק , כדאי לספר לתלמידים במילים ספורות את תוכנו . אחר כך מומלץ לקרוא את הפרק כיחידה אחת , שלמה והרמונית . אפשר להקריא את הפרק או להקשיב למספר הסיפורים . הסיפור כולו שוטף ומובן מתוך הרצף . רק אחרי שני שלבים אלו מומלץ להתחיל בלימוד עצמו . . 1 כדאי להכין את התלמידים לסיפור נוסף המתאר את בריאת האדם . בפרק הקודם התלמיד למד כיצד נברא האדם . אם כן , מדוע מספרים שוב על בריאת האדם ? תשובות אפשריות : מסורות שונות שהיו קיימות לגבי הבריאה והובאו זו לצד זו כי לשתיהן היה מעמד וקהל מאמינים ; סיפור כללי מסודר – ואחריו התמקדות בתפקיד האדם והתייחסות לפרט הזה בתוך הכלל . פירוט נוסף – באתר מקראנט .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר