עמוד:10

מתחילים : פרקי בראשית פרקים א , ב החלוקה ביחידת לימוד בחוברת עבודה זו אינה מקבילה לחלוקה של פרקי התנ"ך אלא עוקבת אחר סיפור הבריאה , הכולל את הפסוקים הנוגעים לשבת . מדוע " גלשו" פסוקי השבת לפרק ב ? קשה לדון בשאלה זו עם תלמידי א-ב , אבל השאלה חשובה למורים . מידע על חלוקת התנ"ך לפרקים באתר מקראנט . עיקרו של פרק א הוא הצגת העולם על מרכיביו ואופן בריאתו : בריאה מסודרת , הרמונית ומתוכננת מראש . הדבר בא לידי ביטוי בחלוקה לימים , במקום ובזמן המיוחדים לכל מרכיב בעולם וברעיון הכללי של סדר . הדבר בא לידי ביטוי גם בסגנון : נוסחת הדיבור החוזרת , הקריאה למרכיבי העולם בשמות והגדרתם . ובסופו של דבר – ביטויי הערכה : טוב ... טוב מאוד . רציונל מבנה הפרק : זיהוי המרכיב הנברא בכל יום והרחבה על השימוש והמשמעות של אותו מרכיב – בעולם שלנו היום ; מעקב אחרי שלבי הבריאה וההתאמה בין הימים ראשון עד שלישי לימים רביעי עד שישי . אם בכיתתכם מתקיים שיעור מדעים , כדאי לעבוד בהתאמה עם המורה למדעים . החלוקה בחוברת משקפת את החלוקה של הבריאה . מומלץ לקרוא את כל הסיפור ברצף ( כולל השבת , המסתיימת בפרק ב פס' ד ) או להיעזר במספר הסיפורים – כדי לתת ל"מנגינה" של הסיפור להתחיל לחלחל . אפשר גם לקרוא את הפסוקים לפי החלוקה לימים . כך או כך , ההמלצה היא , כאמור , לא לקטוע את רצף קריאת הפסוקים כדי להסביר מילים קשות , אלא להסביר מראש את המילים הקשות ואז לקרוא ברצף את הפסוקים העוסקים בבריאה של אותו היום .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר