עמוד:61

פרק : 6 צמיחת המשטרים הטוטליטריים משך הוראה : 12 שעות . הערה : בפרק ארבעה סעיפים . לפי תכנית הלימודים סעיפים א ו-ד העוסקים במשטר טוטליטרי ובנאציזם הם חובה , ואילו סעיפים ג ו-ד העוסקים בקומוניזם ובפשיזם הם לבחירה זה מול זה . מומלץ לבחור בהתאם לבחירה שנעשתה ביחידה הראשונה ( מדיני או כלכלי-חברתי : ( אם בחרתם בדגש המדיני – למדו על הפשיזם ; אם בחרתם בדגש הכלכלי-חברתי – למדו על הקומוניזם . חלוקת שעות מוצעת : מבוא ( שעתיים ) קומוניזם או פשיזם 4 ) שעות ) נאציזם 6 ) שעות ) סיכום טוטליטריזם ( הרחבה מומלצת , שעה ) מוקד הוראה : היכרות עם מאפייניו של הטוטליטריזם ובחינתם בשני משטרים לדוגמה . הצעה לפעילות מקדימה סיעור מוחות מנהיגים טוטליטרים מומלץ לפתוח את הנושא בהתבוננות משווה בשלוש תמונות של המנהיגים הטוטליטריים יוסף סטלין , בניטו מוסוליני ואדולף היטלר ( עמ' . ( 140 הדיון בתמונות יאפשר לתלמידים לזהות באופן טבעי את מאפייניו של השלטון הטוטליטרי ואת מעמדו הבלתי מעורער של השליט העומד בראשו : א . מה מאפיין את המנהיג ואת הקשר שלו עם סביבתו בכל תמונה ? ( התייחסו לפרטי הלבוש , למיקום של המנהיג ביחס לאנשים שסביבו , לשפת הגוף שלו ולהבעות הפנים שלו ושל סביבתו ( . ב . נסו לדובב את המנהיגים – מה כל אחד מהם אומר ? באיזה טון דיבור ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר