עמוד:72

הנאציזם בגרמניה ( חובה ) הצעה לפעילות מקדימה שאילת שאלות לאחר שהתלמידים התנסו בלימוד על המשטר הטוטליטרי במדינה אחת , הם נדרשים לחבר חמש שאלות על המשטר הטוטליטרי בגרמניה ( אפשר לאפשר לתלמידים לעיין בספר לשם כתיבת השאלות . ( מומלץ להכין רשימה של שאלות , למיין אותן לפי נושאי הלימוד ( אידאולוגיה , עלייה לשלטון או ביסוס השלטון ) או על פי סוג השאלה ( שאלת איתור פרטים , שאלה המבטאת הבנה או שאלה המבטאת יישום . ( נושאים מרכזיים לדיון א . מהם עיקריה של האידאולוגיה הנאצית ? האידאולוגיה הנאצית נשענה על היבטים שכלתניים ורגשיים שמקורם בתנועות הנאורות והרומנטיקה , אולם היא שינתה אותם והקצינה אותם . חשוב להדגיש כי שני המרכיבים הם לכאורה סותרים , אולם כל אחד מהם תרם לאידאולוגיה הנאצית מרכיבים חשובים , והשילוב ביניהם העניק לה את כוחה ואת השפעתה על הציבור בגרמניה . ב . העמקה בנושא תורת הגזע העומדת במרכז האידיאולוגיה הנאצית . 1 במה דומה תורת הגזע ללאומיות האתנית של המאה ? 19-ה במה היא מחדשת ? . 2 כיצד מתבטאת תורת הגזע בתפיסה של "מרחב המחייה ? " . 3 כיצד מגולמים עיקריה של תורת הגזע במקורות המצורפים לסעיף ( מקורות טקסטואליים , כרזות תעמולה , איורים לספר הילדים "הפטרייה המורעלת " ומפה מדינית ששרטט היטלר ?(

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר