עמוד:104

שאלות לסיכום הפרק . 1 במהלך הפרק למדתם על כמה אידאולוגיות שהתפתחו במאה . 19-ה א . השוו בין שתיים מהן באמצעות טבלה : ב . במה היו שתי האידאולוגיות שלמדתם דומות ? ובמה הן נבדלו זו מזו ? ג . הסבירו כיצד רעיונות הנאורות השפיעו על גיבושה ועל עיצובה של כל אחת מן האידאולוגיות . האם אתם יכולים להצביע על רעיונות נאורות העומדים בסתירה לאותה אידאולוגיה ? ד . האם אתם יכולים להצביע על קשר בין התפתחותן של שתי האידאולוגיות ? ה . חוו דעתכם : האם שתי האידאולוגיות שלמדתם עליהן היו יכולות להתקיים זו לצד זו , או שמא הן שוללות זו את זו ? נמקו . . 2 ההיסטוריונים השונים נוטים להדגיש היבטים שונים בהיסטוריה , ועל כן אפשר למצוא טענות שונות בדבר האידאולוגיה שהשפעתה על התקופה המודרנית הייתה הגדולה ביותר . א . מהי , לדעתכם , האידאולוגיה שהתפתחה במאה 19-ה אשר השפעתה ניכרת בחיינו במידה הרבה ביותר ? נמקו את תשובתכם . התייחסו להשפעות חיוביות ולהשפעות שליליות של אותה אידאולוגיה על חיינו כיום . ב . הכינו כרזה , דף עמדה או נאום ובו / ה תנסו לשכנע את חבריכם לכיתה בדבר האידאולוגיה שהשפעתה על המהלכים ההיסטוריים במאה 19-ה הייתה לדעתכם הרבה ביותר . אתם מוזמנים להציג טיעונים המדגישים את חשיבותה של האידאולוגיה שבחרתם , ואף להציג טיעונים המוכיחים את השפעתה המוגבלת של האידאולוגיה האחרת . . 3 אתגר - אידאולוגיות כאן ועכשיו : א . נסו לאתר אידאולוגיות המתקיימות בסביבתכם . לגבי כל אחת מן האידאולוגיות , נסו לבדוק : מהי המציאות שהיא מנסה להשיג ? האם זוהי אידאולוגיה חדשנית או שהיא ממשיכה אידאולוגיה ותיקה יותר שנלמדה בפרק ? מיהם תומכיה , ובאילו דרכים הם מבקשים להשיג את יעדיהם ? ב . נסו לגבש אידאולוגיה חדשה - אידאולוגיה הנותנת מענה למציאות בת זמננו . נסחו עבורה מטרה וחזון , שערו מי אמור להיות קהל התומכים שלה , והציעו דרכי פעולה שיש לנקוט לשם מימושם . ג . הכינו פרסומת להפצת האידאולוגיה שגיבשתם והציגו אותה לפני הכיתה . נסו לשכנע את חבריכם לכיתה להצטרף אליה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר