עמוד:217

פעילות 3 סעיף ב – יש כאן הזדמנות לעבוד עם הילדים על סובלנות ואיפוק בתגובה כלפי דעתם של אחרים . כדאי להדגיש בפניהם שכל אחד ואחת יכולים להיות מושפעים מדברים אחרים ולגלות סקרנות בנוגע לדבר אחר , ולכל אחד ואחת תחומי עניין שונים . סעיף ג – השלמת הטבלה היא מעין עבודת חקר קטנה בנושא כריכות ספרים . המורים יחליטו למי כדאי לתת למלא את כל הטבלה בכוחות עצמו , ומתי כדאי לבקש עבודה בקבוצות ומאיזה סוג . אפשר לבקש מכל ילד למלא טור אחד ואחר כך להשוות את התוצאות , ואפשר למלא יחד את הטבלה . התלמידים המתקדמים יוכלו למלא את כל הטבלה בעצמם . לאחרים מומלץ לתת את העבודה ב זוג ות . כל ילד ימלא את הפרטים של ספר אחד , ואחר כך כל אחד יבדוק ספר של חבר אחר בקבוצה . אם אי ן הסכמה בין שניים , יש לדון בכך בקבוצה או בעזרת המורה . למתקשים במיוחד המורים יסייעו למלא את הטבלה ( המורים ישבו עם הקבוצה וינחו אותה . ( פעילות 4 טקסט הכריכה האחורית של הספר " הרפתקאותיו של פינוקיו" הפעילות נועדה ליישם את מה שנלמד ולהעמיק את הלימוד . עם זאת יהיו מורים שירגישו שאין מקום לעסוק בספר נוסף עם כל הכיתה . אפשר לתת את הקטע רק למתקדמים ( גם הספר עצמו מתאים בעיקר לקריאה של מתקדמים . ( הפעילות מאפשרת להרחיב בנושא הפנייה הישירה לקוראים , שמשמשת גורם מ שכנע באמצעות שילובם של הקוראים כלוקחים חלק בהרפתקאות . פעילויות בנושא עובדות , דעות ותארים פעילויות 7 , 6 , 5 במאמר שהוזכר מעלה כותבת פרילוק : " כיתוב הגב מתאפיין בערפול ההבחנות בין עובדות לדעות , בין האובייקטיבי לסובייקטיבי . הערפל משרת את כללי השיווק " . פעילויות 1 , 1 , 4 עוסקות בהבחנה בין עובדות לדעות מתוך טקסטים של כריכות ובתארים אשר נעשה בהם שימוש באותו טקסט . הן נועדו לחדד את רגישות התלמידים לסוג המניפולציה שתת - סוגה זו עושה . קוראים מיומנים אמורים לזהות מתי מנסים להשפיע עליהם באמצעות דברי שבח , שימוש במעצימים ובתארים חיוביים רגשיים . " פעילויות לקראת סיום פעילויות 2-1 פעילויות אלה הן משימת כתיבה של טקסט לגב הספר . התלמידים מתבקשים לתכנן את הכתיבה ולהחליט על האסטרטגיה שבה יכתבו , מתוך הבנה שאין דגם אחד נכון של טקסט ל כריכה האחורית . כסיכום לעיסוק בפרק אפשר להכין תערוכה שתכלול את הספרים שהתלמידים בחרו לכתוב עליהם ואת הטקסטים השונים שהתלמידים כתבו . התערוכה תחשוף את הילדים לספרים שונים ותאפשר להם להחליט אם לקרוא אותם על פי הכתוב בגב ולחלוק חוויות . 69 שם , עמוד . 5

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר