עמוד:211

הערות והצעות להוראת הפרק פעילות 1 סעיף א – כדאי לרשום את משפטי התלמידים על הלוח . אחרי שהתלמידים יענו על המשימה ב סעיף ג , אפשר למיין יחד את המשפטים שעל הלוח לפי הקריטריונים העולים מתוך הסעיף . סעיף ד – המשפטים של מיכל ושלמה " מעורבים . " כדאי לבקש מהילדים שיצביעו על חלקי המשפט המהווים תיאור של העובדות , ועל אלו המתארים רגשות ומחשבות . פעילות 2 סעיף ב – חשוב לברר עם התלמידים שהם אכן מבינים את עמדת הדוברת , וממשיכים בכיוון הנכון . אחרי הכתיבה אפשר לשוחח עם התלמידים איך הרגישו כשכתבו כפי שבחרו . האם היה להם קשה ? נוח ? טבעי ? מוזר ? פעילות 3 סעיף ב – אפשר לתת לילדים לעבוד על המשימה הזו בזוגות , כשאחד כותב ואחד מגיב ואומר איזה מוען משתקף בטקסט ( מדווח , מביע , משולב . ( כדאי שכל אחד מבני הזוג ישמש בשני התפקידים . פעילות 4 סעיף א – אפשר להעלות בשיחה דוגמאות שמעוררות מחשבה על ההקשר ( בעדות במשטרה מתאים יותר לדווח על העובדות , בשיחה עם חברים בדרך כלל חולקים מחשבות ורגשות , וכד , ( ' על מטרת התיאור ( מסירת מידע , שכנוע , שיתוף , ( על הנמען שאליו פונים וכד . ' סעיף ב – › במצב האופטימלי יימצאו דוגמאות לכל שלושת אופני הכתיבה בין כל תלמידי הכיתה . אם מתברר ש לא כך , כדאי לפתוח את הנושא ולבדוק יחד עם התלמידים האם הרוב כתבו באופן מסוים ולשאול מה זה אומר , לדעתם , על הדרך שבה אנו חווים ומתארים את עולמנו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר