עמוד:155

הפרק "תהלוכות , כרזות ואריה בתחפושת" ( עמוד 21 בספר הלימוד ) נושא : חג פורים ובמיוחד שמח ת פורים . במרכז הפרק עומדת אחת מארבע מצוות פורים - משתה ושמחה . הפרק כולל טקסט מידעי העוסק במצווה זו , וכן קטע מידע בנושא תהלוכות פורים , המתקשרות אף הן לשמחת החג . כמו כן ישנו עיסוק רב בכרזות על עדלא ידע שהתקיימה בתל אביב ובירושלים בעבר , ובהמשך – קטע מידע קצר על אודות מועדיו השונים של החג בערים השונות . בסיום הפרק מופיע טקסט הוראות מפעיל . לקראת סוף הפרק יש גם טקסט הוראות מפעיל . מטרות הפרק היבט עיוני- אורייני – כרזות העדלאידע ממקדות את העיסוק באוריינות חזותית : עמידה על הרכיבים של הכרזה ועל סיבות לבחירתם ; על הצבעוניות של הכרזה כחלק מההתאמה למסר ; על תפקיד המלל בכרזה ; על התפקיד של כרזות . היבט לשוני – מוזכרות שתי דר כים לחידוש מילים – הלחמים ותוספות X ון ( הטיפול בהם קליל בהתאם לרוח החג ומתוך ידיעה כי יש עיסוק מקיף בנושא ביחידת ההוראה למורה " העברית מתחדשת : מכירים דרכים ליצירת מילים בעברית" של משרד החינוך . אפשר לקרוא ב מערכת " כותר" של מטח . ( הערות והצעות להוראת הפרק הפרק פותח בה תייחסות לכותרות ולאיור . אסטרטגיה זו של התבוננות בכותרות ובאיורים מסייע ת לקריאת הטקסט ולהבנתו . " לעשות אותם ימי משתה ושמחה " ( אסתר ט , כב ) מצוות משתה ושמחה היא אחת מארבע מצוות פורים . מאחר והקטע הבא עוסק בתהלוכות פורים , שהן ביטוי לשמחת פורים , בחרנו להרחיב בנוגע למצווה זו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר