עמוד:82

סעיף א – יש לשים לב שהפועל " מצא " מופיע בטקסט בשלילה ולא כמשהו שארנון עשה . מבחינה דקדוקית זהו פועל . סעיף ב – אפשר לשאול את התלמידים איך הייתה השורה הזאת נראית בסרט – החזרה על הפועל חיפש שלוש פעמים משרה תחושה של חיפוש קדחתני . סעי ף ה – מבחינת החוקים של השפה , אפשר לומר גם " ארנון מכר תירס " ולא רק " ארנון קנה תירס . " מבחינת הסיפור , רק האפשרות השנייה נכונה . הוראות להכנת כלב נובח מנייר פעילות 1 כדי לבדוק אם הפעלים הושלמו נכון אפשר להציע לילדים לתת להורה או למבוגר אחר לקרוא את הטקסט כפי שהושלם ולוודא שה ם מבי נים את הכתוב או מצליחים להכין את הכלב על פי ההוראות . אפשר גם לבקש מהילדים לפעול על פי ההוראות של חברים בכיתה . במקרה זה ח שוב לא לכתוב שמות על הדפים כדי שלא יהיו תלמידים שיפגעו . פעילות 2 סעיף א – יש תלות בין ההוראות לבין האיורים הנלווים . הם תומכים זה בזה . יש הוראות שניתן לבצען ללא האיורים , אך יש הוראות שהאיור הנלווה אליהן מבאר את מה שיש לבצע . סעיף ב – הוראות - מטרתן להפעיל , לפיכך עליהן להיות ברורות . הסדר של ההוראות צריך להיות מדויק כדי שהקוראים יוכלו לעקוב אחר ההוראות ולבנות נכון את התוצר . אפשר לציין כי לעתים אין סדר נכון אחד , למשל , בהוראות להכנת הכלב אפשר להחליף בין הוראה 2 להוראה 4 מבחינת סדר הופעתן , ועדיין היינו מקבלים את אותו התוצר . פעילות 3 אפשר להרחיב ולדבר על כתיבה של הוראות בצורות שונות : במקום " הכינו , " " הניחו" וכד' אפשר היה ל ומר " מכינים" ו"מניחים" ( סתמי . ( בפרק " תהלוכות , כרזות ואריה בתחפושת" בכרך ב הפעלים מנוסחים בצור ת הסתמי , לעומת ההוראות להכנת הכלב המנוסחות בצורת הציווי .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר