עמוד:93

בשאלות רטוריות כאמצעי לפנייה לקוראים ; הפרק כולל גם הסבר קצר של מושג המופיע בכתבה ( שמורת טבע ( " ויש פעילות של הפקת מידע מכלל הטקסטים ( טקסט בלתי רציף . ( הערות והצעות להוראת הפרק ככניסה לנושא מומלץ לנהל שיחה קצרה בכיתה שנקודת המוצא שלה היא כותרת הפרק . השיחה תאפשר לילדים להעלות השערות או לחלוק מידע מתוך ידע קודם . כדאי לבקש מאפיינים של שלולית ולשאול מה משתמע מהמילים " ברכת החורף . " ברכה – אגן מים , אולי הנאה , חורף – בשונה מהקיץ . זו הי ההזדמנות להבדיל בין השלוליות שרוב הילדים מכירים – שלוליות שאפשר לראות ברחוב או בכביש או בגינה הקרובה לבית ( שלוליות שמשתיירות לזמן קצר מאוד ) ובין שלולית חורף . אבחנה זו פותחת את הכתבה שתיקרא בהמשך . תמונה ראשונה התמונה מדגימה את הסמיכות של אתר טבע לעיר ( טבע עירוני . ( התמונה השנייה התמונה היא דוגמה למופע הקיץ של השלולית . ייתכן שהתלמידים יתקשו לחשוב שמדובר באותה שלולית ויזדקקו להכוונה של המורים . התמונה השלישית התמונה מספקת עדות למתח שבין האדם לשלוליות , או ליתר דיוק – בין האדם לשטח שעליו הן נמצאות – מה עדיף ? שטח לשלוליות או שטח לבנייה ? וכדומה . התמונה הרביעית התמונה מצריכה יכולת הקשה . לא בונים ספסל באמצע השלולית , ולכן צריך להניח שגודל השלולית אינו קבוע , והעובדה שהספסל בתוך המים מעיד על שנה גשומה למדי .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר