עמוד:76

פעילויות לקראת סיום פעילות 5 סעיף א – מטרת העבודה על הטבלה היא למקד את תשומת לב הילדים באיכויות ובמאפיינים של שיר סיפורי ( ראו לעיל בפתיחה . ( חשוב לציין , שלא בכל טקסט סיפורי יש מתח , עלילה ודיאלוגים , אבל הכוונה היא לצייר ציור סכמתי של מה שבדרך כלל מתקשר ל"סיפור . " סעיף ב – › השאלה אילו תכונות הופכות טקסט כתוב לשיר יכול ה להתרחב . מובן שיש חריזה , שורות קצרות , חלוקה לבתים . אבל יי תכן שהילדים יוסיפו ששיר " מרגיש אחרת" מסיפור , למשל , או שיש לו מו ז יקה . › דוגמאות לעוד שירים סיפוריים בספרים : " השועל והחסידה" מאת ע' הלל בפרק " משלים על שועלים" ( כרך א ) ; " גברת עם כלבלב" מאת שמואל מרשק מהפרק " שתי גברות" ( כרך ב . ( " זה היה בחנוכה" ( כרך א ) מאת נתן אלתרמן בפרק על חנוכה . השער "קרובי משפחה" הפרק "מכתבים מסרי לנקה" ( עמוד 01 בספר הלימוד ) נושא : טיול בסרי לנקה . הפרק כולל חליפת מכתבים בין סבתא המטיילת במדינה רחוקה , לבין הנכד שלה הנמצא בישראל . המכתבים כוללים תיאור ומידע על אודות החיים בסרי לנקה . מהפן של הקריאה , הסוגה שהילדים נחשפים אליה היא מכתבים אישיים שזורים ב חלקים מידעיים במהותם . באשר לכתיבה , העיסוק בפרק הוא ש אילת שאלות ( הפקה בכתב . ( שאילת שאלות בעקבות ההקשר התמטי של חליפת מכתבים הי א מהלך טבעי מאוד . מטרות הפרק היבט ערכי - עידוד לסקרנות , להתעניינות , לחשיבה ולהרהור על דברים שהם מעבר למידע הנתון . היבט עיוני- אורייני – דרך המתכונת החביבה של חליפת מכתבים בין סבתא לנכד , הפרק בא להעלות למודעות את תפקידם התקשורתי- חברתי של משפטי השאלה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר