עמוד:69

סעי ף ה – מבחינת החוקים של השפה , אפשר לומר גם " ארנון מכר תירס " ולא רק " ארנון קנה תירס . " מבחינת הסיפור , רק האפשרות השנייה נכונה . הוראות להכנת כלב נובח מנייר פעילות 5 כדי לבדוק אם הפעלים הושלמו נכון אפשר להציע לילדים לתת להורה או למבוגר אחר לקרוא את הטקסט כפי שהושלם ולוודא שה ם מבי נים את הכתוב או מצליח ים להכין את הכלב על פי ההוראות . אפשר גם לבקש מהילדים לפעול על פי ההוראות של חברים בכיתה . במקרה זה חשו ב לא לכתוב שמות על הדפים כדי שלא יהיו תלמידים שיפגעו . פעילות 5 סעיף א – יש תלות בין ההוראות לבין האיורים הנלווים . הם תומכים זה בזה . יש הוראות שניתן לבצען ללא האיורים , אך יש הוראות שהאיור הנלווה אליהן מבאר את מה שיש לבצע . סעיף ב – הוראות - מטרתן להפעיל , לפיכך עליהן להיות ברורות . הסדר של ההוראות צריך להיות מדויק כדי שהקוראים יוכלו לעקוב אחר ההוראות ולבנות נכון את התוצר . אפשר לציין כי לעתים אין סדר נכון אחד , למשל , בהוראות להכנת הכלב אפשר להחליף בין הוראה 2 להוראה 5 מבחינת סדר הופעתן , ועדיין היינו מקבלים את אותו התוצר . פעילות 3 אפשר להרחיב ולדבר על כתיבה של הוראות בצורות שונות : במקום " הכינו , " " הניחו" וכד' אפשר היה ל ומר " מכינים" ו"מניחים" ( סתמי . ( בפרק " מקימים סוכה" בכרך זה וגם בפרק " תהלוכות , כרזות ואריה בתחפושת" בכרך ב הפעלים מנוסחים בצור ת הסתמי , לעומת ההוראות ל הכנת הכלב המנוסחות בצורת הציווי . הפרק "פוגשים שירים , פוגשים ילדים" ( עמוד 13 בספר הלימוד ) נושא : ילדים – עולמם והיחסים שלהם עם סביבתם המשפחתית הקרובה . הפרק כולל שני שירים שאפשר לתארם כשירים סיפוריים . שיר סיפורי הוא שיר ארוך יחסית , המחולק לבתים רבים , והוא מתאפיין בתכונות ובאיכויות שבדרך כלל מאפיינות סיפור : דמויות רבות ובעלות " נפח , " עלילה מפותחת ו לעתים אף מפותלת , דיאלוגים או דיבור בכמה קולות , מעברים בין מקומות וזמנים שונים וכד . ' שירים רבים מסוג זה אפשר למצוא אצל מרים ילן שטקליס , קדיה מולודובסקי , קורניי צ'וקובסקי , ד"ר סוס וא חרים . שירים סיפוריים נוטים להיות משעשעים , מלאי חן ודמיון . האלמנטים השיריים של משקל , מצלול , חריזה וחזרות נותנים תנופה וקסם לסיפור המסופר בהם , והופכים את חוויית הקריאה למיוחדת במינה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר