עמוד:178

הערות והצעות להוראת הפרק בעת לימוד הפרק כדאי לחפש ידיעות אקטוא ליות , שמתאימות לילדים בכיתה ג . יש קושי להטיל את המשימה על התלמידים בגלל ריבוי ידיעות בנושאים שאינם מתחום עניינם או השגתם , או כאלו שאיננו רוצים לחשוף את הילדים אליהם ( פוליטיקה , כלכלה , אלימות , שחיתות , מוות . ( אפשר להביא מקבץ של ידיעות שהמורים יבחרו . כותרות של ידיעות עיתונאיות פעילויות 3-5 שלוש הפעילויות הראשונות בפרק נועדו להראות את תפקיד הכותרת ואת חלוקת המידע שבין שתי הכותרות : ראשית ומשנית . כדאי לעצור לפני המעבר מהפעילות הראשונה לשנייה ולבקש השערות על המידע החסר . כותרת המשנה מספקת תשובות לשאלות רבות . בפעילות 0 גם התשובה " לא " היא תשובה לגי טימית , אך גם אותה צריך להרחיב בעזרת המידע שבמסגרת . פעילות 3 סעיף ד – סעיף זה מכוון לקהל היעד של הידיעה העיתונאית . לא כולם מתעניינים בכל ידיעה ולכל אחד ואחת יכול להיות עניין שונה . העיתונאית מתעניינת בידיעה בשל ערכה החדשותי , היא רוצה לדווח על

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר