|
עמוד:75
פעילות 1 › כדאי להזכיר לתלמידים ש"כזית" הוא בעצם " כמו זית . " › הצעה לעבודה עם דימויים : . 0 בצד ... " אכלתי רק זית" מופיע גם המסיח ... " ירוק כזית . " אם רמת הכיתה מתאימה לכך או אם הפעילות מיועדת לתלמידים מתקדמים , אפשר להסביר , שפעמים רבות דימוי נבנה על אובייקט מתוך הבלטת צד או תכונה מסוימים שלו , ולכן אותו או בייקט יכול לשרת דימויים שונים . אפשר להדגים : › זית הוא גם קטן וגם ירוק . ולכן : תינוק קט כזית ו- חולצה ירוקה כזית . › ים הוא גם כחול וגם סוער . ולכן : עיניים כחולות כים ו- מצב רוח סוער כים . › ירח הוא גם עגול וגם סהרון . ולכן : פניו עגולות כירח , ו-חיוכה היה דקיק כירח חדש ( סהרון ) . 4 אפשר לשחק עם הילדים במשחק הדימויים : להציע אובייקט ולראות אלו דימויים אפשר לגזור ממנו . לדוגמה – כלב : › שאלה : על מה או מי או על איזה מצב אפשר להגיד שהוא 'כמו כלב ? ' ) ייתכן שכבר בשלב זה יצוצו תשובות . בכל מקרה , מומלץ להמשיך ולחפש עוד ( . › כדי לענות , בואו נחשוב על כל מה שאנחנו יודעים על כלבים , על המראה , על ההתנהגות ועל התכונות שלהם . › ועכשיו בואו ניצור דימויים : להיות נאמן כמו כלב ... לרדוף אחרי כל שטות כמו כלב שזורקים לו מקל ..... לקפוץ בהתלהבות כמו כלב ... פעילות 6 השאלה הז את היא השלב הראשון במשימה ארוכת טווח שמשתרעת על שני חלקי הספר ועוסקת ביצירתו של ע' הלל . בכל פרק שבו מופיע שיר של ע ' הלל , הפעילות האחרונה הקשורה לשיר תהיה זו . חשוב להבהיר לתלמידים שמדובר במשימה ארוכת טווח ולבקש מהם לאסוף את העבודות על המשימה עד לסיום בפרק " ייחודו של יוצר " . הפרק " ייחודו של יוצר , " הסוגר את הספר , מוקדש לע' הלל , ואולם כבר בפרקים מוקדמים יותר מופיעים שלושה שירים שלו . לכן בחרנו להבנות את המפגש עם יצירתו כמשימה ארוכת טווח , לעסוק בייחודו כיוצר כבר בפרק הנוכחי , שבו מופיע שיר שלו , ולהמשיך כך גם בפרקים הבאים , שבהם יש שירים של ע' הלל . העובדה שהמשימה מלווה את התלמידים במהלך מפגשיהם עם ע' הלל , וש ישנן הפניות צולבות בין הפרקים , מאפשרת חווי ת למידה חקרנית ומלאה יותר . המשימה מציגה מספר היגדים על שירתו של ע' הלל , ואלו ישובו ויחזרו בכל פרק שבו יפגשו בו התלמידים . כפי שהתלמידים יגלו במהלך הלימוד , לא כל ההיגדים מתאימים לכל השירים , ויש היגדים שהם אופייניים ושכיחים יותר מהאחרים . כל שיר מציג היבטים שונים של המניפה השירית של ע' הלל , והתהליך כולו בונה תמונה מלאה , עשירה ומגוונת .
|
|