עמוד:146

פעילות - 2 בשלב הבא יספרו הילדים מתוך ידע קודם שלהם , איך להקטין את הנזק של מדורה . כדאי לכתוב את דברי הילדים על הלוח ולאחר מכן להשוות את הנאמר למה שכתוב בטקסט . הצעות להרחבת העבודה בנושא טקסט ההוראות : הילדים יכולים לספר על המדורה של השנה שעברה , ויתייחסו לכל אחת מההמלצות . הילדים ישתמשו בפעלים בזמן עבר לדוגמה : הדלקנו מדורה גדולה ולא נזהרנו . השתמשנו רק בעצים ובניירות . וכו' דוגמה אחרת לחזרה על הכתוב בניסוח אחר : הילדים יאמרו מה אסור לעשות כשעושים מדורה ומה צריך או רצוי לעשות . המשפטים המתחילים ב'לא' יומרו ל"אסור ל " ... ושאר המשפטים יומ רו ל"צריך + שם הפועל או רצוי + שם הפועל . הפרק "יום ירושלים , " עמוד 044 בספר הלימוד הפרק עוסק בחשיבותה ובייחודה של העיר ירושלים . המדרש מתאר את מיקומה של ירושלים באופן הדרגתי -מהרחוק לקרוב , ומאפשר התנסות בייצוג תוכן עיוני באמצעות תרשים גראפי . השיר מציג לילדים כמה משמות ירושלים , ומזמן התנסות בשימוש באסטרטגיות להבנת מילים קשות בכדי לפרש את משמעותם . המדרש " ירושלים אמצעיתו של עולם " ( תנחומא קדושים י ) ( עמוד ( 144 המדרש שלפנינו מבוסס על התפיסה הרעיונית ש לפיה ירושלים היא מרכז העולם . לאור העובדה שירושלים קדושה לעמים נוספים ולדתות נוספות , ניתן אולי לומר כי גם הם שותפים לתפיסה זו . לפני תחילת העבודה על המדרש כדאי להסביר לתלמידי ם את המושגים הפחות מוכרים : ההיכל , הארון , אבן השתיי ה ומשמעותה - העולם מתקיים בזכותה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר