עמוד:145

באיזה יום טוב מדובר , על פי הנאמר בטקסט , ( לבין המילה " שבתות , " שמשמעותה בפסוק היא שבועות . פעילות - 5 בשיחה בכיתה מומלץ להזכיר את האמרה " דרך ארץ קדמה לתורה , " או את דבריו של רבן גמליאל ממסכת אבות : " יפה תלמוד תורה עם דרך ארץ " ( אבות ב , ב , ( ולבקש מהתלמידים להסביר מה הקשר בין משפטים אלו לבין מותם של תלמידי רבי עקיבא . כדאי לסכם ולומר כי גם תלמידי חכמים גדולים חייבים בשמירה על מצוות שבין אדם לחברו , ומכאן ודאי שגם אנו . המורה יכולה לבחור אם להמשיך את הדיון ולקשר אותו לנושאים חברתיים רלוונטיים לכיתה . לסיכום השיעור ניתן ללמד את הילדים מפיוטי ל"ג בעומר המזכירים את רבי שמעון בר יוחאי , כמו : "בר יוחאי נמשחת אשריך" או " ואמרתם כה לחי רבי שמעון בר יוחאי" המוזכר בתחתית העמוד . הסיפור " כיצד להדליק מדורה בלי גפרורים " מאת עמוס בר ( עמוד ( 13 8 פעילות - 2 כדאי לברר מה היו שתי הצרות שהוזכרו בהתחלה בקשר להדלקת המדורה . פעילות - 3 כדאי לשוחח עם הילדים על הילד חיים . במה הוא שונה מהאחרים ? האם זה הוגן לשנות את הדעה עליו רק כי הביא תועלת לחברה ? ( כלומר , האם לא היה כדאי כי מראש לא יתייחסו אליו בצורה לא יפה רק בגלל שהוא מרכיב משקפיים ) האם יש עוד דברים שילדים שונים זה מזה ? בהקשר הזה אפש ר להזכיר את מסקנות הדיון בטקסט הקודם – " דרך ארץ קדמה לתורה . " פעילות – 5 אם יש הזדמנות לצאת לשטח בחוץ , אפשר לנסות להדליק אש על ידי זכוכית ובעזרת קרני השמש , כמובן , תוך זהירות . פעילות - 6 ארגון המדורות עשוי להוות "טריגר" לסכסוכים , מריבות ועלבונות . הסיפור והשאלה יכולים לספק למורה הזדמנות לעסוק בנושא , לתמוך בארגון המדורה ולסייע במניעת בעיות חברתיות . כדאי להרחיב את הדיון בנושא יחס נאות לחברים במשך כל ימות השנה ובימי ספירת העומר בפרט , ימים שבהם אנו מתאבלים על תלמידי רבי עקיבא שלא נהגו כבוד זה בזה . קטע הוראות " איך להקטין את הנזק שהמדורות גורמות לסביבה " ? ( עמוד ( 142 אפשר לקרוא תחילה רק את כותרת הטקסט " איך להקטין . " .. כדאי לשוחח עם הילדים על כך ולשאול מה עלול להיות הנזק הזה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר