עמוד:137

המשותף לו ולקריאת שמע הוא הניסוח הדומה - אחד אלוקינו מול ה' אלוקינו ה' אחד . שני הניסוחים מבטאים את ההכרה שלנו באחדותו של הקב"ה , כפי שנאמר גם בפיוט "אדון עולם" - " והוא אחד ואין שני . " אפשר גם לספר לילדים על אברהם אבינו , ששבר את הפסילים שמכר אביו תרח . ו היה הראשון שהכיר בכך שישנו א-ל אחד . החזרה המרובה על משפט זה מבליטה ומדגישה את אמונתנו ואת העובדה שהכל ( ארבע א ימהות , שלושה אבות , שני לוחות הברית ... ועוד ) בסופו של דבר נובע מהקב - ה" אחד אלוקינו . הפרק "ימים מיוחדים " ( עמוד 034 בספר הלימוד ) מטרתו של פרק זה לעסוק ב ימים מיוחדים המצוינים בישראל אשר מהווים נדבך חשוב בתרבות הישראלית והיהודית . שלושה מהם עוסקים ב זיכרון לאומי מנקודת מבט אישית של ילדים . הפרק מתאים למועדים : יום הזיכרון לשואה ולגבורה , יום הזיכרון לחללי צה"ל ויום העצמאות . בפרק ש לושה שירים וטקסט מידעי . הדוברים בשלושת השירים הם ילדים , עובדה המסייעת לקורא ים הצעירים להתבונן במציאות קשה דרך עיני בני גילם . מפגש של תלמידי כיתה ב עם אירועים בתולדות העם והמדינה מחייב שיקול דעת הנוגע להיבטים אחדים : הידע המוקדם הנדרש להבנת אירועים היסטוריים גדולים , אופן ההגשה של המידע אודות האירועים האלו לילדים צעירים ( שיר , סיפור , מידע , תמונות וכד , ( ' נקודת המבט שבוחרים בה להצגת האירועים ( רגשית , רציונלית , שיפוטית , מדעית וכד . ( ' בהקשר לנושאים העוסקים בזיכרון לאומי נבחרה נקודת מבט אישית , אמוציונאלית- ילדית המובאת באמצעות טקסט שירי הממחיש פיסת מציאות . המורים מוזמנים להרחיב את המידע לפני המפגש עם השיר , תוך כדי המפגש או אחריו , או להתעמק בשיר כדרך מיוחדת לצקת משמעות בשמות של ימים מיוחדים המוכרים לילדים עוד משנותיהם בגן : " יום הזיכרון , " " יום השואה , " " יום העצמאות" – אולי אפילו מתערבבים בראשם .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר