עמוד:132

ההיבט הספרותי-אורייני- הפעילות סביב השיר " אביב הגיע , פסח בא" מאת אילנה אבן- טוב ישראלי מוקדשת לחוויית הילדים בקריאה . היא עוסקת בהתרשמותם מן הריחות ומן הצבעים המוזכרים בשיר , ומאפשרת לתלמידים להמחיש את רשמיהם באמצעות תמונות , ציור , פריטים ריחניים שהם מתבקשים להביא לכיתה ועוד . השיר "ניסן" מאת אוריאל אופק עוסק בפסח ובאביב . בפעילות המלווה את השיר הילדים מתבקשים לזהות את הנושא בכל בית בשיר . המשנה ממסכת פסחים עוסקת בעיקרי נס יציאת מצרים בלשון ובסגנון הייחודיים למשנה . הפיוט העתיק " אחד מי יודע" מתוך ההגדה של פסח הוא למעשה שיר משחק סביב מניי ה . הפעילות עוזרת לילדים לחשוף את העיקרון שהשיר בנוי על פיו . כמו כן הילדים מוזמנים לפענח את המילים שבשיר . מקצת התכנים שבשיר ידועים לילדים מבת יה ם . ההיבט הלשוני-אורייני -הנושא הלשוני בפרק הוא שם המספר בזכר ובנקבה מאחת עד עשר . הערות והצעות להוראת הפרק השיר " האביב הגיע " מאת אילנה אבן- טוב ישראלי ( עמוד ( 128 פעילות - 1 כמו בכל שאלה שאין לה תשובה מדויקת אחת , גם כאן הילדים מתנסים בהבעת דעה ובניסוח נימוקים , בשמיעת דעות אחרות ובשקילת נימוקים של אחרים . על תיאורי הפריחה או על השורה "ירוק בנשמה" שבבית השני , הם יכולים לבחור צבע אחד מן הצבעים המוזכרים בשיר , והם יכולים גם לחשוב על הילד הדובר בשיר .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר