עמוד:127

הערות והצעות להוראת הפרק ה קומיקס " אורי כדורי בפורים" מאת אריה נבון ולאה גולדברג ( עמוד ( 83 פעילות , 1 סעיף ב - כדאי לעמוד על מאפייני הדמות . אורי כדורי הוא עגלגל ויש לו קווצת שער אחת , הוא מרכיב משקפיים והוא לובש מכנסיים קצרים . בקומיקס נוהגים לאפיין דמויות בקווים ברורים . בדרך כלל , בקומיקס מבדח מעין זה יש במראה הדמות המצוירת סממן קומי כלשהו , לעתים מוגזם ( למשל : קווצת השיער היחידה בראשו של אורי כדורי . ( פעילות , 2 סעיף ג - הפעילות הפשוטה הזאת נועדה להדגים שהטקסט והאיור משלימים זה את זה . אורי כדורי הוא דמות בעלילה כבר מהאיור הראשון , אך הוא מוזכר רק בתמונה . ביחידה הראשונה כולה ( הטקסט והאיור יחדיו ) עדיין לא מגלים מה אורי כד ורי חושב על פורים , והדבר מתגלה רק ביחידה השנייה , בשילוב שבין הטקסט והאיור . בכך עוסקת פעילות . 2 פעילות - 3 לפני המורים עומדות שתי אפשרויות , וייתכן שכדאי להתאים אותן לקבוצות לומדים שונות . . 0 אפשר לתת לילדים להתמודד עם שאר יחידות הקומיקס בעצמם , ולתת להם להיחשף באופן הדרגתי לאפיוני הסוגה , כפי שהם מוצגים לאורך כל היחידה . . 3 אפשר ללמד את הילדים כמה אפיונים של הסוגה במרוכז כבר בעבודה על הקומיקס הראשון , וליצור ממנו מעין דגם לעבודה על קטעי הקומיקס האחרים המופיעים בפרק . להלן פירוט העבודה לפי ההצעה השנייה : א . קראו עם הילדים כל יחידה בנפרד , וודאו שהם מבינים קודם מה יש בציור ולאחר מכן מה יש בטקסט , ושהם מבינים כיצד הציור והטקסט משלימים זה את זה . ב . בדקו ביחד את הציור האחרון בקומיקס , וגלו אפיונים קומיים בצורת ההליכה של כל הילדים ובשביעות הרצון של אורי כדורי . ה קומיקס " אורי כדורי בגינתו" מאת אריה נבון ולאה גולדברג ( עמוד ( 85 פעילות - 2 תשובות אפשריות : "זה נראה כקטע המשך , " " חסר שמו של הגיבור ( לא ברור מיהו 'אני , " ( ' " אם כתוב ' פתאום' סימן שקרה משהו קודם . " אפשר להמשיך את השיחה , ולשאול את התלמידים לפי מה בחרו בציור האחרון של הסיפור . פעילות - 4 בשאלה הזאת התלמידים נדרשים לעמוד על ההומור שבסיפור . מורה שחושבת שהשאלה מציבה מדרגת חשיבה גבוהה מדי לתלמידיה או למקצתם ,

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר